når kjenne liv?

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Dere som er flergangsfødende. hvor tidlig har dere kjent noe form for liv i magen?

Uke 12,11 og 11 (men så kjente jeg ikke igjen før i uke 18 med nr 3, pga foranliggende morkake)..

Sånne småååååå nesten som bobling på innsiden..

Det gleder jeg meg til!!! Vi vil jo kanskje kjenne det fortere med nr 2, enn med nr 1.. Gleder veldig til det.. <3

Md første i uke 13, morkake bak
med andre i uke 12 (svak bobling på sida), litt bedre i uke 13 men fortsatt på sidene, fikk vite på ul uka etterpå at morkaka lå på midten foran, derav ingen følelse der..

I uke 16 med første men da var det ganske tydelig så kanskje jeg merker tidligere denne gangen :)

I uke 17. Ante ikke hva jeg skulle kjenne etter og hvordan det kjentes ut, så jeg merket det for første gang da jeg så det utenpå magen min og kunne kjenne det med hånda :)

Kjente liv fra uke 17 sist svangerskap. .

Kan si at med første så mente jeg at jeg var 2 uker lengre på vei da, mens legen mente hardnakket at d var jeg ikke.. så ift til det jeg mente så var jeg 15 uker på vei med første.. han ble født til min termin;-) og var akurat som andre babyer son ble født til termin sin;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De begynner ikke å bevege på seg før i uke 10

-mobil taster-

Var på ul og legen sa det hadde mye å si hvordan morkaken lå.. Min ligger sånn til at jeg kommer til å kjenne liv tidlig sa han, men jeg har ikke kjent noe enda. Er 10+0 i dag :)

Første gang kjente jeg helt sikkert i uke 17. Da kjente mannen det på utsiden også og morkaken lå imellom. Andre gang kjente jeg helt små bevegelser i uke 11, helt nederst i lysken. Er sikker på at det var fordi det var to, og tv1 ble dyttet nedover og ut mot siden. Kjente bevegelse i det området hele svangerskapet. Mannen kjent da på utsiden i uke 16, men det var tv2. Også da lå morkakene på fremsiden, men disse bevegelsene helt i starten tror jeg må ha vært under og over.

Oi, dere kjenner det tidlig! Med nr 1 kjente jeg det rundt uke 18 og med nr 2 rundt uke 16... Trodde ikke det var mulig å kjenne det før uke 14-15 jeg?

Oj! Mange som har kjent liv veldig tidlig her ser jeg :-) jeg er faktisk litt usikker når jeg kjente liv første gang, men har det nedskrevet i boken min ;-) men mener det var overraskende tidlig, og at jeg i begynnelsen lurte på hva den følelsen i magen var :-p

vil også legge til at det ikke er unormalt at man først merker noe i uke 16-20 :-) litt usikker når det er mest vanlig å kjenne liv, men mange som kjenner det "sent" pga feks foranliggende morkake :-) ville bare si dette sånn at ingen blir stresset for å ikke ha kjent liv i feks uke 13 ;-)

Back
Topp