Når kjenne liv hver dag?

saya2009og2012

Glad i forumet
Når skal man kjenne liv hver dag? Jeg er 24 uker i morgen, har kjent liv fra uke 21, hver dag. Men bare inni, har ikke kjent det utenpå enda. Morkaka ligger forran og jeg er stor så er litt ekstra beskyttelse der, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt bekymret..... siste 3 dagene har jeg kjent veldig lite. Er dette normalt, husker ikke hvordan dette var sist.

Jeg vet ikke om jeg husker heeelt rett men mener det flrst er fra 28 du SKAL kjenne liv hver dag men jeg er veeeldig usikker - *leter på nett*

Les her. http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Mor/Nar-begynner-babyen-a-sparke/

Tror ikke det er noen fare.. men ring JM om du er veldig bekymret for bekymring smitter også inn på den lille! Prøv event å spise/drikke noe veldig søtt og legg deg i sengen og kjenn etter igjen.. Har hvertfall jeg gjort når jeg har vært usikker! 

Lykke til - og god klem

Jeg har lest fra uke 23/24 skal man kjenne babyen hver dag.
Men det er nok så mye som spiller inn. Hvor man har morkaken osv.
Selv har jeg kjent gode og tydelige spark hver dag fra uke 17.

Snakk med jordmor eller lege om du bekymrer deg :)
Hadde en stille baby i går,kjente henne,men ikke like hardt.
Men i dag er det full fart igjen.

Jeg spurte samme, er i uke 23 nå. Jordmora sjekka og han lå bare så jeg ikke følte det og har også ekstra polstring da de små føttene ligger. Han sparka ho kraftig da ho sjekka meg, men jeg følte ikke det heller.
Ho sa til meg at fra uke 24 skal man føle liv hver dag og at ho får de fleste bekymrede telefoner fra folk i uke 22 og 23, så du er ikke alene med å være bekymret :) Bare ta en telefon og la noen sjekke det hvis du er usikker. Bedre sjekke en gang for mye enn for litt tenker jeg. 

Hei!

Jeg lurte på akkurat det samme, jeg er 24+5 idag, og har kjent liv daglig i ca 3 uker. Morkaken min ligger også på fremsiden, så er ekstra "polstret" fra å kjenne spark. Men igår og idag tidlig kjente jeg ikke noe liv, prøvde iskald saft, presse på livmoren, ligge på magen, men ingenting hjalp.. Så jeg ringte føden (jm er her kun annenhver tirsdag) og fikk komme inn på sjekk. Fikk da beskjed om at fra uke 24 skal man kjenne liv hver dag, så det var helt riktig av meg å ringe:) De hadde ingen ul-lege her idag, så skal tilbake på ul imorgen, men ho satte på CTG måling, og hjertelyden var perfekt<3

Det er bedre att du tar en telefon for mye enn for lite:) Ikke bra å være bekymret hvertfall. Håper dette hjalp deg litt!

Trodde det var noe med uke 28, ja, at man burde kjenne liv hver dag. Her er han så urolig, så det er heldigvis ikke noe problem.

Tror det er i uke 28 man skal kunne kjenne det hver dag. Om du kjenner lite en dag eller to tror jeg ikke spiller så veldig stor rolle enda, fordi det kan ha noe med hvordan babyen ligger. Har selv, også morkaken på fremsiden.. og har kjent "tydelige" spark fra ca. uke 20-21. Kjenner likevel ikke like mye hver eneste dag. Noen dager er det lite, andre dager sparker hun som bare det. :) 

Men er du bekymret, så ta kontakt med jordmor :) Lykke til!

Ticker id: Y37e 

Back
Topp