Når kjenne bevegelse?

emma1

Betatt av forumet
første gangsgravid og i uke 18 i morgen, når er det normalt å kjenne bevegelse?

Føler tiden står stille...

Jeg er førstegangs gravid å følte liv allerede i uke 16, men fikk vite på tidlig ultralyd at morkaka lå mot ryggraden min så jeg kunne kjenne liv tidlig;)
Kan si at du skjønner det når det først skjer for det er en helt rar men magisk følelse:happy:

Med første kjente jeg i uke 18 med morkaken foran. Er snart i uke 16 og har kjent litt sprell i et par uker nå. Blir snart din tur også :)

Sist svangerskap hadde jeg morkaken liggende framme og denne dempet bevegelser. Husker ikke nøyaktig når jeg kjente bevegelse, men var vell i uke 18-19.

Ikke noe trøst akkurat men en må bare prøve å være tolmodig. Det er så ulikt på når man kjenner det.

Sikkert ikke det du vil høre, men det er dessverre ikke uvanlig at både det å få mage og det å kjenne liv tar tid for en førstegangs gravid. Noen må vente til etparogtuve uker... Plutselig skvetter du til og smelter innvendig når du innser at den lille prøver å kommunisere med deg, hold ut!! :)

Første gang kjente jeg ingenting før uke 21, til gjengjeld ble hun en skikkelig akrobat inni der etterhvert ;)
Med nr 2 kjente jeg vel et par uker tidligere.
Nå er jeg uke 17 i dag og kjenner noe dytte såvidt tilbake når jeg dytter litt borti :happy:

Første gangen eg var gravid, begynte eg å kjenna liv i veke 19. Med nr. 2 skjedde det i veke 18. No er eg gravid for tredje gang. Er 15 veker på vei, og har ikkje kjent noko enda.

14-16 kjente jeg det. Etter det kunne man kjenne på utsiden. Uke 22 nå og magen blir dytta i alle retninger og sparkene vises veldig godt nå.

Back
Topp