Når kjøper dere inn utstyr? Og hva trenger man egentlig?

Nå jobber jeg i barnebutikk, så føler jeg har god oversikt på hva jeg trenger.
så kommer nok til å kjøpe det meste nytt, men noe skal jeg få arve litt fra ei venninne

Men dette skal jeg ha:
Bugaboo fox2
Maxi cosi pebble pro
Bilstoladapter
Koppholder
Stellematte til vaskemaskin
Stokke flexibath med stand
Babygym
Tripp trapp med newborn set
Vognpose (ikke bestemt hvilken enda)
Brystpumpe
Purelan til såre bryster
Ammeinnlegg
Termometer

Seng + madrass & laken.

Babyzen yoyo når den tid kommer

Ja, det står på lista hittil☺
 
Nå jobber jeg i barnebutikk, så føler jeg har god oversikt på hva jeg trenger.
så kommer nok til å kjøpe det meste nytt, men noe skal jeg få arve litt fra ei venninne

Men dette skal jeg ha:
Bugaboo fox2
Maxi cosi pebble pro
Bilstoladapter
Koppholder
Stellematte til vaskemaskin
Stokke flexibath med stand
Babygym
Tripp trapp med newborn set
Vognpose (ikke bestemt hvilken enda)
Brystpumpe
Purelan til såre bryster
Ammeinnlegg
Termometer

Seng + madrass & laken.

Babyzen yoyo når den tid kommer

Ja, det står på lista hittil☺
Hvilke vogner kan du anbefale som er gode å bruke om vinteren ift trilling i snø, men som kan foldes og ikke er så fryktelige store?
 
Hvilke vogner kan du anbefale som er gode å bruke om vinteren ift trilling i snø, men som kan foldes og ikke er så fryktelige store?

Dette lurer jeg også på! Har lest mye bra om britax smile 3, så vurderer den sterkt.
 
Dette lurer jeg også på! Har lest mye bra om britax smile 3, så vurderer den sterkt.
Har den. Og bor i nordnorge. Funker fint. Veldig fornøyd med vogna generelt. Lett, smidig og lita.
Takk, denne skal jeg undersøke. Hjulene foran er ganske små. Så den triller godt i snøen? Hvordan? :eek::eek:
 
Sniker

Ville kjøpt inn det mest basic (vogn, bilstol, stellematte + produkter, seng og litt klær) først og så sett det an. Mye som ikke brukes og mye som kanskje ønskes etterhvert. Jeg hadde alt klart av de store tingene innen jeg var halvveis, glad for det da jeg ble lagt inn på føden allerede uke 26.

Mine favoritter/must haves:
- Body med strømpebukse eller myk bukse, noen sokker og 2-3 pysj
- Ett ullsett tilpasset årstiden til bruk ute, pluss litt fler luer i bomull
- Vogn med bag, vognpose, lammeskinn, stelleveske
- Bilstol med base
- Babynest (vi hadde en inne og en i vognen)
- Mykt teppe
- Vippestol (fikk etterhvert Stokke tripp trapp med babysetet og elsker det)!
- Vaskbar stellematte, frottekluter som underlag, bephanten krem, liten neglesaks, nesesuger, tørrkluter, olje, bleier

Brukte vel i grunn ikke så mye mer første halvåret, ble noen fler leker kanskje etterhvert :)
 
Vi har handlet inn en god del allerede:hilarious:planen var å spre det litt ut over flere måneder, men så kommer jeg over tilbud her og der ig da slår vi til. Vi er litt gira både jeg og sambo på å få ting klart, selv om vi har god tid.

Dette har vi kjøpt nytt til nå:
Bugaboo fox 2:Heartred:Heartred
BeSafe mondular 1 og 2
Baby bjørn vippestol
Sebra babygym
Dyne og sengeklær, vaskekluter, gulpekluter (40%på KID)
Babysete til tripp trapp


Har fra tidligere barn
Voksipose
Bæresele
Brystpumpe
Masse klær og strikkeklær(om det blir gutt)
Tripp trapp stol
Cosifix ammepute

Igjen å kjøpe
Babycall (tenker neonate med camera, hadde den til nr2og elsket den)
Stellebord /stellematte
Seng (har ikke helt kommet frem til hvilken vi skal ha)
Babynest
Babydagbok

og sikkert mye mer jeg ikke kommer på, sutter og tåteflasker
 
jeg syns forhjulene ser så små ut, men de er gode, altså? :)
De er små men finnes vogner som er mindre. Var forhjulene jeg var skeptisk til selv, men har funket fint. Selvsagt vært ennå bedre med større hjul men vogna som helhet er bra. Både til grusvei, asfalt og snø
 
Takk, denne skal jeg undersøke. Hjulene foran er ganske små. Så den triller godt i snøen? Hvordan? :eek::eek:
Ja de triller greit. Siden vogna er så lett har jeg ennå ikke satt meg fast. Nå vil nok en vogn med store hjul funke bedre men totalt er vogna knall. Må av og til dra vogna etter meg om det er dårlig brøytet men som oftest går det vare fint. Jeg elsker hjulene fordi det gjør det så lett å trille vogna med bare en hånd.
 
Til nå har jeg fått nyere, mer sikker bil av pappa. Han har "gått ned 50kg" fordi han nå er trygg på at bilen ikke kollapser.

Har hentet reiseseng med madrass fra finn, som er plassert hos pappa
Har hentet babynest fra finn.
Barnevogn er tatt ned fra loftet, skal bruke den både jeg og broren min lå i

Nå kikker jeg på brystpumpe, bilsete med isofix, bedside crib, stellebord (stellematte, har en stor MALM kommode jeg tenker å pensjonere som sko-skap siden jeg bare samler ting som "er sikkert lurt å ta vare på".. Vaske den godt nedi og ha en hylle for bleier og sånt, en for boddy og inneklær og en hylle for varme klær/vognpose etc)
 
Hvilke vogner kan du anbefale som er gode å bruke om vinteren ift trilling i snø, men som kan foldes og ikke er så fryktelige store?

Det kommer jo litt an på hva du ønsker i en vogn da. Men de som ikke blir sånn kjempe store er jo
Bugaboo fox og britax smile. Emmaljunga Nxt90 tar litt større plass., men fortsatt ikke blant de største..

Vektmessig så blir jo nxt90 tyngre enn bugaboo fox.. viktigste er vel kanskje å låse forhjulene
 
Hver av størrelsene, våre barn har brukt str 50 i 4 uker og deretter har vi gått over til str 56.
Samme her, 50 ble brukt ivertfall den første måneden. Måtte brette opp i ermene den første tiden enda begge var 50cm ved fødsel.
 
Vi har det meste fra de to første, men trenger;
- Ny babycall, da den forrige ble ødelagt. Noen som har en å anbefale?
- Ny stellematte, da den forrige har blitt så stygg og slitt.
- Ny sprinkelseng
- Nye vaske- og gulpekluter
- Pose til bilstol

Vi har jo masse klær fra før, men de to første er jo født på sommeren, så blir litt feil sesong. Får se over hva vi har.
 
Back
Topp