Når kjøpe barnevogn?

Med førstemann kjøpte vi det ganske tidlig. Ikke fordi det var et enormt behov, men min snille mormor ville gjerne kjøpe det til oss (Dvs, hun ville vi skulle finne den vi ville ha og hun skulle betale). Så for å glede henne (hun var nemlig veldig opptatt av dette, og maste hver gang vi så henne), så kjøpte vi vogn så fort vi fant den vi ville ha. Tror det var nesten 4mnd før fødsel. Nå er jeg snart 33 uker på vei med nr to, og vi trenger en ny vogn (til eldste, da vi kun har en duovogn, og den trenger vi til babyen). Den har jeg omtrent ikke begynt å tenke på enda (og jo, jeg trenger den med en gang pga soving i barnehagen).

På januarsalg, så jeg var vel ca. 4 mnd. på vei tenker jeg. 

sist kjøpte jeg i uke 30 - eller mamma kjøpte.. :)

denne gangen kjøpte vi ganske tidlig.. uke 15? Fant en jeg ville ha på salg, så da kjøpte vi den.. :)

Ok, takk! Da kan jeg kanskje kjøpe nå Tenkte at det gjerne var litt tidlig, men vil gjerne ha alt klart.

Liv3 skrev:
Ok, takk! Da kan jeg kanskje kjøpe nå Tenkte at det gjerne var litt tidlig, men vil gjerne ha alt klart.

det er gjerne bestillingstid på endel vogner, iallefall emmaljunga.. så du bør være kjapp om du skal rekke å få den - de stenger fabrikken om sommeren..
jeg har kjøpt vogn og fått den med hjem samme dag begge gangene... simo og brio..

Med første kjøpte vi når jeg var 4-5 mnd på vei, denne gangen kjøpte vi vogn på tilbud for ca 3 uker siden... Hadde ingen planer om å kjøpe så tidlig, men kunne ikke la være til den prisen.

første gang bestillte vi i uke18 pga. lang levering :) Denne gang bestillte vi i uke 26, fkk den i uke 32 så :)

Tror vi bestilte kanskje en uke før termin? Og så hentet vi den omtrent en uke etter at Jr. ble født - jeg var avhengig av krykker gr. bekkenløsning de første 3 mnd etter fødsel, så det var ikke så veldig hastverk; jeg brukte bæretøy og krykker, siden krykker + vogn er Veldig Dårlig Kombo. :p
(Joda, vogna ble jo litt brukt den også, spesielt av andre i familien, når vi måtte ha med oss bagasje på langtur osv. :D )

Mener å husker vi bestilte en gang i mellom uke 28-30, var noen ukers bestillingstid på den.

Vi har kjøpt nå :-) litt senere sist. Kjøpte nå da vi kom over et bra tilbud!

vi bestilte vogn da jeg var i uke 16 fordi den var på tilbud da! ...har enda ikke fått den så er glad vi var tidlig ute og ikke ventet til jeg hadde passert 30 uker emoticon

Vi kjøpte i uke 17. Fant en billig og pent brukt på finn.no så fant ut at det bare var å slå til.

Har ikke kjøpt vogn enda ( er 27 uker). Men jeg vet hvilken jeg skal ha så vi bare venter på at den eventuelt skal komme på tilbud :)

Takk for svar! Har ikke tenkt på at det kanskje er leveringstid, så da burde vi kanskje gjøre alvor av det snart. Har bestemt oss for Simo!

Med førstemann..husker ikke når vi kjøpte den, men var en lang leveringstid, så tror vi fikk den i kanskje oktober/november - termin i desember (emmaljunga)

Forrige helg var jeg ute og kjøpte ny vogn (teutonia). Fikk fargen svart på dagen, skulle jeg hatt feks brun hadde det tatt seks uker.(nå er andremann tre mnd da)

Kjøpte vogn da det var  uker igjen til fødsel med førstemann, brukte samme vogna til nr 2  og nå har vi bestilt en ny vogn til nr 3, som kommer i førsten av juni. 3 mnder før termin

Back
Topp