Når kan vi ta med babyen ut?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Er det greit å ta med mini ut i -15 når han er 2-3 uker? Tenker på å være ute en times tid kanskje. Så klart godt innpakka i vogna og forutsatt av at han er frisk.. :)

Jeg tenker at det ikke er greit for små lunger.Helsesøster sa til meg med sju mnd baby i fjord at minus 10 var max.Jeg kommer ikke til å dra med meg nyfødt baby ut i vogn de første ukene,heller ikke i minus grader i februar:-)

Jeg kommer nok ikke til å være så veldig mye ute når det er så kaldt og lillegutt bare er noen uker.... :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Nei, det hadde jeg aldri gjort!

Har ikke planer om å gå no mer ut enn mellom huset og bilen de første ukene :) Jobber i barnehage og regelen der er at er det under -10 til -15 grader (avhengig av vind/sol/snø etc) skal barna holdes inne, og dette er barn i alderen 3-5 år som er i aktivitet. Det er rett og slett ikke bra for små lunger å puste i så kald luft, heller ikke godt for sart barnehud :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns å huske at det blir litt i kaldeste laget for de små lungene..!! Når det er minus 10 gr.er det vondt for voksne å puste nesten, å da er det hvertfall det for de minste borgerne blant oss...! Så jeg kommer ikke til å gå ut med vesla når det er så kaldt..!

Min bebis skal ikke ut når det er så kaldt. Det eneste blir "løpeturen" bort til oppvarmet bil.

Jeg går ikke ut med små barn om det er kaldere enn -10, det er også regelen i barnehagen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hørt at man skal være inne med baby om det er mer enn -10 grader. så den regelen har jeg tenkt å holde meg til da. Litt dumt når baby kommer midt på vinteren og jeg må vente en stund med å gå trilleturer ute

Back
Topp