Når kan vi kjenne liv?

niol

Andre møte med forumet
Eg har kjent sommerfugl vinga, men når kan vi kjenne d ordentlig? Har så løst at kjæresten skal få kjenne, e jo vanskli for han å forholde seg til d som veks der inne...

Det er vel fra rundt disse tider 18-20 uker og så videre fremover. Men det avhenger jo av hvor morkaken sitter f.eks. og ens egen ekstra polstring, he he.
Er morkaken foran så må en jo kjenne babyens spark gjennom den og da må det være kraftigere spark enn babyen klarer såpass tidlig.

Det er vel fra rundt disse tider 18-20 uker og så videre fremover. Men det avhenger jo av hvor morkaken sitter f.eks. og ens egen ekstra polstring, he he.
Er morkaken foran så må en jo kjenne babyens spark gjennom den og da må det være kraftigere spark enn babyen klarer såpass tidlig.

Takk:) Ja eg har no anlagt litt polstring:P Men eg har fått så alvorlig mye mage, e d vanlig? D e fleire som har trudd at eg ikkje har lenge igjen....

Har kjent ordetlige spak de siste 3-4 dagene :) Ikke bare den lette blafringen mer liksom.
Men tar nok enda noen uker før andre kan kjenne det utenfra.
Har som deg litt ekstra polstring nemlig :p
Stor mage jeg å!!
Litt pga denne polstringen,og jordmor sa jeg hadde en stor livmor når hun målte.

Samboeren min kjente spark når jeg var litt over 18 uker, å nå kjennes det skikkelig godt fra utsiden! :) Kjempemorsomt <3

Jeg fikk se noen små dult på magen igårkveld. Det var kos. Har kjent liv i ca 3-4 uker nå,
men jeg er 3.gangs gravid. :)

Jeg er tredjegangsgravid, og trodde jeg skulle få kjenne spark enda tidligere enn jeg gjorde med de to andre... Men den gang ei! Kjente ikke tegn til liv før etter uke 17  Vil tro det er fordi babyen fremdeles har god plass, og kan ligge og sparke inn mot ryggen...

Jeg kjente et godt "dytt"/spark i magen i går kveld, og jeg er 20 + 3 i dag. Det er det første og eneste tegn til liv jeg har merket med sikkerhet til nå. Ble så glad! 

Jeg kjenner ikke noe enda tror jeg, har liksom så mye luft å greier der i tillegg, så vanskelig å skille hva som er hva- hihihi

Men jeg er førstegangsgravid da, så da sier du hvertfall at noen ikke kjenner det før rundt 20-21. Gleder meg da! :D

Jeg kjenner ikke noe enda tror jeg, har liksom så mye luft å greier der i tillegg, så vanskelig å skille hva som er hva- hihihi

Men jeg er førstegangsgravid da, så da sier du hvertfall at noen ikke kjenner det før rundt 20-21. Gleder meg da! :D

Jeg har kjent spark i ca 2 uker. Er 20 uker i dag :-) Samboeren kjente det også her om dagen, og noen ganger kan jeg se at magen buler litt mer ut på den ene siden...nesten som om det er der babyen ligger liksom. Vet egentlig ikke om det er riktig, men det er ganske morsomt ;-)

Back
Topp