når kan vi egentlig teste?

Wiilma

Elsker forumet
når kan vi egentlig teste med graviditests test? var det 3 dager før tr?

CB tror jeg er 3 eller 4 dager før. Men man kan ha lavt HCG nivå og da vil det ikke nødvendigvis vise positiv, men etter IKM skal den være 99 % sikker

ORIGINAL: desire

CB tror jeg er 3 eller 4 dager før. Men man kan ha lavt HCG nivå og da vil det ikke nødvendigvis vise positiv, men etter IKM skal den være 99 % sikker

Det tror jeg er riktig også;-) De vanlige testene er 25 um/L sensitive (eller hvordan man nå skriver det). Jeg har fått kjøpt noen "ultra sensitive" tester som slår ut på 10 um/L. Sånn jeg har forstått det har ikke-gravide kvinner Hcg nivå på mellom 1 og 5 i urinen. Har man feks 5 tar det vel bare ett døgn etter egget har festet seg før det blir 10 uml og det slår ut (siden hcg nivået dobles pr døgn). Har man 1 fra før tar det 4 dgr. Egget fester seg vel mellom 6 og 8 dager etter EL. Så i TEORIEN kan man teste etter 3 uker med de sensitive testene

Litt vanskelig forklart kanskje....

Konklusjon: Man kan teste litt før alt etter hvor sensitive testene er, men det sikreste er å teste på ikm eller senere da man iallefall da har høyt nok hcg til at det registreres. Noen har ikke høyt nok hcg før litt etter ikm... 

hvor kan man få tak i sånne sensetive tester? jeg produserer veldig sakte hcg, derfor fikk jeg ikke positiv test før en uke etter ikm.

ORIGINAL: Silje å BjørnWilliam

hvor kan man få tak i sånne sensetive tester? jeg produserer veldig sakte hcg, derfor fikk jeg ikke positiv test før en uke etter ikm.

EBAY
http://cgi.ebay.co.uk/PRIVATE-10-ULTRA-EARLY-10mIU-NHS-PREGNANCY-TEST-TESTS_W0QQitemZ140325549863QQcmdZViewItemQQptZUK_Health_HealthCare_RL?hash=item20ac0df727&_trksid=p3286.c0.m14

Har ikke prøvd de ennå,så vet ikke sikkert om de gir det de lover...Men det står ihvertfall 10 ml i Uml eller noe på hver test...

Back
Topp