Når kan test vere positiv?

Lykkerus

Lykke <3
Legen min har satt meg bak 2 uker! Såg på kalender nå.. å ifølge legens berekning har eg fått positiv test 5 dager etter befruktning?? Asso i uke 2+5??? Går d??

Med jenta mi satte dei meg bak 3 uker. Ho vart fødd 4 uker før.. men sjølv om Ho bare var 2730g å 46cm sa dei at Ho var fullbåren??

Lurer på om jentene min bare er små? Å at å ta mål for og få riktig termin kan vere missvisande?

Noen som har opplevd noe liknande?

har hørt om leger som tar kraftig feil ja! så ja, det er fullt mulig dessværre. Har ikke hørt om positiv test etter 5 dager nei. det var veldig tidlig... Har hørt om 6 dpo da. Kanskje du hadde senere el enn du tror?
Oi! Ser ieg sniker litt:) bruker appen og da kommer jo uleste poster opp først:rolleyes:

Veldig ofte så kan du få feilberegning på termin på tidlig ul, så jeg harr forholdt meg til menstermin frem til ordinær ul.

Jeg opplevde det samme med førstemann. Fikk positiv test veldig tidlig i og med at jeg gikk på p-piller så merket jeg med en gang at det ikke kom noen blødning på dag 28, som det alltid gjorde :P Og når jeg var på OUL så ble jeg satt tilbake 2 uker, pga at baby'n var litt kort, så ifølge skjemaet så stemte ikke lengda med gjennomsnittet..
Leo ble født litt over 2 uker før, dvs han kom til noen dager før Menstermin. og da var han 3045g og 48cm og de ble overasket over hvor "fullbåren han var", så de mente han var født til termin, bare var litt kort av seg, noe som stemmer med slekta, da alle babyer på min side har vært maks 50cm og 3kg til termin :P

Jeg testa jo da positivt dag 29 i syklusen, men trekker man fra 2 uker, blir jo det dag 15 i syklusen, er jo umulig å teste positivt dag 15 i syklusen! :P dvs ca samtidig som befruktning :P hehe

Man produserer ikke hCG før noen dager etter at egget har festet seg i livmorveggen og 5 dager etter befruktning skal vell egget enda være på reise ned egglederen, muligens være i tidlig startfase av festningen. Høres ut som om legen din er helt på bærtur. Du vet jo selv best når du har hatt mensen og hvor lang syklus du har.
Ville tatt det opp med h*n, evnt konferert en annen lege :)

samme skjedde meg sist. Jordmora som tok tidlig ultrlayd mente jeg var i uke 7. Det ville betydd at jeg fikk positiv test 1 uke etter befruktning. Det stemte jo absolutt ikke, og min menstemin stemte ved ordinær ul.

Sier man ifra om dette til jm, så tar hun hensyn til begge terminene :) og tar ting som skjer ut ifra "begge" ukene. Hun ordnet også med at jeg skulle få blitt satt igang på ULtermin sist, da den tilsa at jeg ville ha vært 2 uker på overtid ift menstermin. men trengte jo ikke det når han kom før uansett :P

Med emilie ble jeg satt tilbake 10 dager på ul :) og det var klin umulig :) For jeg testet etter el og 7 dager etter el hadde jeg sykt svak cb+ og hcg blodprøve på 174... Men hun kom uansett 3 mnd føre nye termin :)

Hvis min termin stemmer så testet jeg positivt 5 dager etter den ble laget :-P
Tror ikkje terningen er riktig, så får bare vente å se :)

Takk for tips alle :) var på første sv.kontroll i går å legen var enig med meg å flytta termin 1 uke bak :) så da er eg 9 uker på fredag :D weee ^^

Jeg testet og testet med sånne billig strips fra Ebay.. Og viste ikke antydning til strek en gang, før 2 uker og 4 dager etter eggløsning.. Jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning pga temp.måling :) meeen.. kan jo være det hadde funket tidligere med litt bedre kvalitetstester.. Jeg gadd bare ikke å bruke flere hundre kr på det liksom, siden jeg er testoman.. :P

Back
Topp