Når kan noen andre en far passe barnet?

to_gullgutter<3

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Ble veldig usikker. Har fått time til å sette på vipper, da er babyen 4 uker gammel. Det tar ca 2 timer, men er på dagen så pappaen kan ikke passe han. Hvis jeg ammer før jeg går inn, og har med meg en (onkel, venninne el) som kan trille tur med han mens jeg er der, er det greit? Og jeg selvsagt sjekker på forhånd om han tar flaske og har med morsmelk som han kan få dersom han skulle bli sulten før jeg er ferdig... Bare tenker på om han begynner å gråte og de ikke får trøstet han :/ men hadde samtidig vært veldig deilig å føle seg litt fresh, føler meg som et blekt takras akkurat nå! Og jeg blir så deppa når jeg føler meg sånn!

Jeg har ikke vært borte fra han enda, bortsett fra 10 minutter i butikken rett nedi gata. Husker ikke når noen andre enn pappaen passet sist, men leser på nett at man kan være borte dobbelt så mange timer som barnet er mnd.. Men føler meg fortsatt veldig usikker på om det er greit.

Syns det høres greit ut, jeg. Sjansene er store for at han sover seg gjennom det hvis han er mett, og i værste fall får "trillepiken" bare trille til salongen hvis barnet våkner og er utrøstelig?

Min mor har passet frøkna her både da jeg har vært hos tannlege, lege og en handletur. Jeg har gitt mat først også har hun sovet mens jeg har vært borte. Så har Max vært borte 2 timer da hun spiser såpass ofte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Mamma har hatt lillebror i vogna og trilla eller vært her hjemme første gangen da han var 4 dager faktisk, for da var jeg i bryllup noen timer.. Men han sov hele tiden, så d gikk så fint at. Jeg begynte ikke så tidlig med storebror, men er vel kanskje litt mer avslappet denne gangen.. :p
Jeg har alltid vært i nærheten når andre har passet han, så jeg får trøstet han hvis det blir ille.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar, har fått ordnet både barnevakt til minste, og henter til barnhagen til eldste, så da blir det vipper på meg :-D blir bare så stressa, får dårlig samvittighet og litt angst for at han bare skal gråte og vil ha mammaen sin. Men stor sjans flr at han sover seg gjennom det, som dere sier :)

Du må nesten bare føle på det selv. Du kjenner jo babyen din best. Høres i utgangspunktet ikke fullstendig uansvarlig ut altså :-p

Min baby er straks 6 uker og jeg kunne ikke gått fra han et par timer. Vi har forsatt ikke faste "ammeintervaller", noen ganger må han ha litt melk for å bæsje, noen ganger for å falle i søvn osv. Storebroren var anderledes, med han gikk det minst 3 timer mellom ammingene og jeg kunne derfor ha barnevakt noen få timer rundt 4-6 ukers alder :-)

Det må da gå greit :) Her passet svigermor vesla i en time når hun var 2 uker. Gikk veldig fint. Jeg synes det var forferdelig, mens vesla bare sov ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må nesten bare føle på det selv. Du kjenner jo babyen din best. Høres i utgangspunktet ikke fullstendig uansvarlig ut altså :p

Min baby er straks 6 uker og jeg kunne ikke gått fra han et par timer. Vi har forsatt ikke faste "ammeintervaller", noen ganger må han ha litt melk for å bæsje, noen ganger for å falle i søvn osv. Storebroren var anderledes, med han gikk det minst 3 timer mellom ammingene og jeg kunne derfor ha barnevakt noen få timer rundt 4-6 ukers alder :)

Hehe, så bra!, vil jo ikke være uansvarlig, men lett å føle at man gjør noe feil også :) Det er sånn typisk ting jeg har mareritt om, at jeg skal gå fra han eller at han bare gråter og jeg ikke er der. Også våkner jeg og føler meg som verdens værste mamma!

Vi har heller ikke faste intervaller, selv om det er sjeldent det går mindre enn 2 timer mellom nå, så jeg må sjekke om han tar flaske før jeg kan være 100% trygg på å gå fra han! Skal sjekke i kveld :) Gikk veldig fint med storebroren i alle fall :)

Back
Topp