Når kan man

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Ta med baby på butikken? Har lyst å handle litt, men vil ikke gå i fra henne. Kan jeg ta henne med en liten tur på butikken når hun er en uke? :)

Verdens beste gull kom 5 august <3

Ikke noe problem det :)
Jeg må ut å handle i morgen og frøkna ble født på torsdag.
Var ute å handlet bare et par dager etter at vi kom hjem fra sykehuset med junior også.

<3<3 Lillesøster ble født 08.08.13 <3<3
Sladrer med SmulteTrulte :)

Ta med baby på butikken? Har lyst å handle litt, men vil ikke gå i fra henne. Kan jeg ta henne med en liten tur på butikken når hun er en uke? :)

Verdens beste gull kom 5 august <3
Tror ikke det finnes noe fasit på dette, er heller hva du selv er komfortabel med :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikkfikk beskjed fra føden før vi drog hjem at det er lurt å vente 2 uker med å ta med baby til store folkemengder. For eks kjøpesenter. Pga at det er mye bakterier ute og går der. Særlig er det et virus som heter rs-virus som kan være livsfarlig for de søte, små. Og ellers andre ting som ik er bra når de er så små. Men så tenker jeg at det er anbefalinger. Og alle må kjenne på hva de selv ønsker og syns er ok ;)

Fikkfikk beskjed fra føden før vi drog hjem at det er lurt å vente 2 uker med å ta med baby til store folkemengder. For eks kjøpesenter. Pga at det er mye bakterier ute og går der. Særlig er det et virus som heter rs-virus som kan være livsfarlig for de søte, små. Og ellers andre ting som ik er bra når de er så små. Men så tenker jeg at det er anbefalinger. Og alle må kjenne på hva de selv ønsker og syns er ok ;)

Tenker de har sagt det som en generell regel....er jo ikke RS-sesong nå... Men det er greit å la de små være godt beskyttet nede i vogna eller bilstolen...ikke la folk ta på den nyfødte når dere ikke er hjemme...evt ha med hånddesinfeksjonsmiddel ;)

Jeg tenker som så at nå er det sommersesong, og hadde ikke hatt noen problemer med å ta med den nyfødte på en handletur... ;)

Ja de har nok satt det som en generell regel ;) og det er nok sant det med sommersesongen ;) er varmt også for de små og bare være inne, hjemme. Godt og komme seg ut litt for de og. En liten trilletur ;)
Men tror jeg bare e litt ekstra nervøs fordi min mellomstore gutt fikk rs-virus da han var 2 mnd. det var helt forferdelig :/ vil ikke oppleve det igjen :p

Vi var på butikken når hu var tre dager gammel og dagstur til campingvogna når hu var 8 dager gammel. Er bare å gjøre det når man føler for det selv

Jeg var på butikk og apotek da hun var tre dager. Jeg måtte bare. Var og på helsestasjon samme dag. Må mann så må mann. Nå kan jeg dra fra henne mens mannen er hjemme og passer på ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

For min del er det mest for min egen del at jeg vil være mest hjemme akkurat nå.. Vondt i bekkenet gjør at jeg trenger tid til å komme meg fysisk før jeg drar ut blant folk igjen;) så blir nok noen trilleturer etterhvert, og en runde med veiing før helgen, da blir det muligens en snartur innom butikk, men den blir kort :P

Back
Topp