Når kan man tidligst se hva det blir??

Jeg tror det er uke 15, men at det også da er veldig usikkert. ;)

Jeg var på tidlig UL nå nylig, og ville bestille en ny til uke 12 (som en siste sikkerhet før vi begynner å si det til folk), og da sa hun at om jeg venta til uke 13+1, så kunne ho se det!

Så, har bestilt til 13+2, og håper på å finne ut av hva det er inni der da :)

Har tidligere hørt at man kan se det i uke 14. Men noen kaller jo uke 13 for fjortende uke.

Eg va på ul i slutten av veke 11 sist og då meinte han eg var hos at det vart jente... Men det var veldig usikkert så tidlig! Så eg måtte ikkje gå og kjøpe alt rosa me engang sa han! :-p
Men han hadde rett! ;-)

Eg va på ul i slutten av veke 11 sist og då meinte han eg var hos at det vart jente... Men det var veldig usikkert så tidlig! Så eg måtte ikkje gå og kjøpe alt rosa me engang sa han! :-p
Men han hadde rett! ;-)
Så tidlig fikk jeg beskjed om at klitoris og penis er like store på et foster, så det var ikke mulig å se forskjell.

Så tidlig fikk jeg beskjed om at klitoris og penis er like store på et foster, så det var ikke mulig å se forskjell.
Jeg leste noe om det, at stillingen er forskjellig selv om utseende forsåvidt er nokså likt. At klitoris peker nedover og penis peker oppover, mener jeg det var.

Mellom uke 12-13 kan man se ;) gjorde med lillemor som er 11 mnd. Han sa det var 90 prosent sikkert at det var jente og det var det :)

Har flere venner som har fått vite det tidlig , uke 13-15 ,og det har vist seg vært feil på flere av dem.
Så ville ikke stolt 100% på det..

Har hørt at det kan se det før uke 12, men vil ikke si det me tanke på noen kan velge abort pga feil kjønn.. flere venner som har fått vite det i uke 12-13.. men er nåkk lettere å ta feil så tidlig også..

Det står i alle bøker osv at det er mulig å se kjønnet i uke 15. Vet det er mulig å se før, men er ikke like sikkert.

Fikk vite i uke 12 sist og stemte det, var vanlig å kunne se det fra uke 12 sa den legen jeg var hos da :)

Vi har fått vite at vi venter jente begge gangene i uke 12 ca, og det har stemt begge gangene. Men har vært av spesialist i ultralyd på riksen. Man må sikkert være litt erfaren.

Vi hadde ul med knærten i uke 9. Og kontordama på legekontoret sa at det var en gutt ut fra ul bildene. Og hun hadde rett. Hun forsnakket seg.

To venninner med gutter som fikk rosa bilstol pga feil på ultralyd Ei på riksen og ei i Kristiansand. Vi fikk vite det på kromosomtest sist.. Så da var vi jo helt sikre. Men har også hørt at mange gode leger ikke vil si noe før 14 da alt er likt og stor sjans for feil før

I bv-app'en står det at kjønn utvikler seg rundt 8+5 og man kan se forskjell, men for tidlig å se det på ul enda fordi alt er mikroskopisk. Kult at alt utvikles så kjapt selv om babyen bare er et lite kirsebær!

Back
Topp