Når kan man ta tidelig ultralyd? :)

Celsius

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2019
Hei!
Siden jeg ikke har noe erfaring med det selv så spør jeg her :)
Jeg tror jeg er 4+1, fikk 2-3 på cb digital i dag (tilsvarer 4-5 uker).

Vil vi se noe på en evnt tidelig ul rundt 20.desember? :)

Vil vel da være ca 7+5.. :)

Hei!
Siden jeg ikke har noe erfaring med det selv så spør jeg her :)
Jeg tror jeg er 4+1, fikk 2-3 på cb digital i dag (tilsvarer 4-5 uker).

Vil vi se noe på en evnt tidelig ul rundt 20.desember? :)

Vil vel da være ca 7+5.. :)
Sniker.. 20 desember skal du kunne få se at hjertet slår :)
Noen får sett det i uke 6, men venter du til uke 7 er du garantert å få sett hjertet.

Sniker fra juli :happy:
Jeg så et hjerte som slo 6+3 og knerten lignet på en strek og 7+6 så så den plutselig ut som en liten gummibjørn. Masse lykke til på ultralyd :)

Legen skal henvise meg, men sist fikk jeg ikke tul før uke 12.... mistet 1. Gang i uke 10 og 2. Gang i uke 6 så synes å vente til uke 12 er ulidelig. Håper jeg får tidligere denne gangen. Valget er å vente eller kjøre 4 timer til nærmeste private, og DET gjør jeg ikke.

Legen skal henvise meg, men sist fikk jeg ikke tul før uke 12.... mistet 1. Gang i uke 10 og 2. Gang i uke 6 så synes å vente til uke 12 er ulidelig. Håper jeg får tidligere denne gangen. Valget er å vente eller kjøre 4 timer til nærmeste private, og DET gjør jeg ikke.

De snakka om på sykehuset at det ville ha meg inn på tul pga alle komplikasjoner etter ma i uke 13.. Men om det er tul for dem i uke 12 så syns jeg det er lenge å vente til.. Bestillte akkurat privat den 21.des sånn i tilfelle jeg ikke får på sjukehuset tidligere en i uke 12.. :) Jeg har litt overkant av 3 timer kjøring hver vei til nærmeste privat.. Samme med sykehus :)
Takk for at du delte din erfaring :)

Sniker litt
Jeg fikk sett masse 6+4, det så ut som en rar liten reke med fungerende hjertekamre. Hun forklarte at det er ikke hjerte så tidlig så det var hjerteslag men ikke ferdig utviklet.

De snakka om på sykehuset at det ville ha meg inn på tul pga alle komplikasjoner etter ma i uke 13.. Men om det er tul for dem i uke 12 så syns jeg det er lenge å vente til.. Bestillte akkurat privat den 21.des sånn i tilfelle jeg ikke får på sjukehuset tidligere en i uke 12.. :) Jeg har litt overkant av 3 timer kjøring hver vei til nærmeste privat.. Samme med sykehus :)
Takk for at du delte din erfaring :)
Sykehuset var også tydelig på at jeg skulle få komme tidlig inn, da jeg var inne for en utskrapning. Men er jo ikke de som deler ut timer...
Er en time til sykehuset. Bor i utkanten av Bodø kommune . Nærmeste private er i Mosjøen eller Tromsø.

Sykehuset var også tydelig på at jeg skulle få komme tidlig inn, da jeg var inne for en utskrapning. Men er jo ikke de som deler ut timer...
Er en time til sykehuset. Bor i utkanten av Bodø kommune . Nærmeste private er i Mosjøen eller Tromsø.

Det er sant, da får vente å se hva som skjer :) også krysse fingrene for at vi får litt tidligere :) skjønner deg godt, når du har 1 time til sykehus og 4 til privat, at det blir langt å dra.. :)

Jeg har tatt i uke 6 før, og fikk se hjerteslag, men sist gravdititet tok jeg vel først i uke 7 og fikk se ganske mye mer. Denne gang får jeg TUL om ca 3 uker (dvs uke 7) siden det er IVF og det er jeg glad for.

Siden det er et lite IVF mirakel i magen får jeg TUL. Normalt vil Riksen ta det i uke 8-9, men det blir midt i romjul. Skal derfor ha det 20.12. Da er jeg 7+3.

Har bestilt time privat til tidlig ultralyd da dette er første gang jeg er gravid og vi ønsker å se/høre før vi forteller nærmeste familie til jul. Har time 18.des og da vil jeg være uke 6 dag 6 står det i appen tror jeg ca? Vil dette være for tidlig?

Har bestilt time privat til tidlig ultralyd da dette er første gang jeg er gravid og vi ønsker å se/høre før vi forteller nærmeste familie til jul. Har time 18.des og da vil jeg være uke 6 dag 6 står det i appen tror jeg ca? Vil dette være for tidlig?
Sniker fra juli. 6+6 vil du få bekreftet at hjertet slår :happy:

For tidlig for hva? Du vil nok se noe, og at hjertet slår men ikke særlig mye mer

Sniker fra juli. 6+6 vil du få bekreftet at hjertet slår :happy:

Okei, ikke helt sikker på om jeg regner rett da, men vil dette være helt sikkert? Kjedelig å dra dir privat hvis det ikke funker :/

Back
Topp