Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser det er flere her som har barn fra før, så av erfaring hvor tidlig kunne dere få vite kjønn?![]()
Hvordan? Har ikke ul før uke 20Fra ca uke 14![]()
Tidlig ULHvordan? Har ikke ul før uke 20
Wow, du er effektiv! Så hyggelig det blir å ha to så tetteFikk ei jente i august 2018 og vi fikk vite kjønn på tul i uke 13![]()

Nei nei, er ikke gravid igjen. Skulle sagt at jeg sneikWow, du er effektiv! Så hyggelig det blir å ha to så tette![]()
Åja, hahaNei nei, er ikke gravid igjen. Skulle sagt at jeg sneikmåtte titte inne hos dere siden dere har termin i august
![]()
Nei, det tror jeg ikke altså. Fram til rundt uke 12 ser kjønnsorganet likt ut på gutter og jenter. Det finnes mange teorier og tanker på om det går an å se forskjell, men da er det nok ren gjetting. Og igjen: 50/50 sjanse for å gjette riktigHva de over sa: fra etter uke 12.. de kan se det før på ul men forteller det ikke, skal ihvertfall ikke gjøre det, selv om jeg vet at det har skjedd![]()
Hørtes jeg litt krass ut her? Var ikke meningenNei, det tror jeg ikke altså. Fram til rundt uke 12 ser kjønnsorganet likt ut på gutter og jenter. Det finnes mange teorier og tanker på om det går an å se forskjell, men da er det nok ren gjetting. Og igjen: 50/50 sjanse for å gjette riktig![]()
Man kan ta blodprøve og få vite kjønn tidligere enn 12 uke joNei, det tror jeg ikke altså. Fram til rundt uke 12 ser kjønnsorganet likt ut på gutter og jenter. Det finnes mange teorier og tanker på om det går an å se forskjell, men da er det nok ren gjetting. Og igjen: 50/50 sjanse for å gjette riktig![]()
Ja, på blodprøver (f.eks. NIPT eller Harmony) kan man finne det ut tidligere! Da det finnes biter av fosterets DNA i mors blod. Men disse brukes jo hovedsakelig til fosterdiagnostikk og til å finne gen-/kromosomfeil. Men ja, man kan stort sett fra uke 8-9-10 finne kjønn også. Trodde du mente utelukkende ulMan kan ta blodprøve og få vite kjønn tidligere enn 12 uke jo
Ul er mulig å se fra ca 12 uke men bioteknologiloven § 4-5 forbyr helsepersonell å opplyse om fosterets kjønn før utgangen av 12 i Norge.![]()
Var forøvrig ikke meningen å "starte noe" her altså! Er verken sint, irritert eller uenigMan kan ta blodprøve og få vite kjønn tidligere enn 12 uke jo
Ul er mulig å se fra ca 12 uke men bioteknologiloven forbyr helsepersonell å opplyse om fosterets kjønn før utgangen av 12 i Norge.![]()

Hvordan? Har ikke ul før uke 20
Jeg skal på TUL 13+1 (graviditetsuke 14), og forventer egentlig å få vite kjønnet da. Skal til Dr. Lundring på Jessheim, som er kjent for å være god på å se slikt![]()

Kan det vare om man har medisinsk grunn til å skulle gjøre fosterdiagnostikk. Å få vite kjønnet er jo bare en liten ekstra bonus i en slik undersøkelse, akkurat som det jo strengt tatt er under UL også. Tviler på at noen gjør en slik undersøkelse bare for å få vite kjønn et par uker tidligereHar neste tul når jeg er 12+2 så kaaaanskje det går an å se kjønn da! Kan man gjøre denne blodprøven i Norge da? Denne NIP-greiaTrodde man måtte til typ Danmark for å ta disse.