Når kan man se kjønn på ul?

kengumamma

Flørter med forumet
Skal på ul i morgen, er da 13+5 og lurer på når man kan se kjønn tidligst?? Svigersøster mente de fikk vite da hun var 13 uker...noen som har fått vite så tidlig? :)
 
Har ei venninne som fikk vite kjønnet i uke 10 og ei i uke 12. men det er på ord.ultralyd i uke 17-19 som er normalt. MEN som sagt, du kan finne det ut tidligere, men ikke alltid dem kommer til å dem vil ikke si at det er 100% riktig tidligere
 
Det er så smått at det er vanskelig å se hva som er hva så tidlig. Ville ikke stolt på resultatet...
 
kjønnet er tydelig rundt uke 12-13 kanskje, men ikke så tydelig at du kan se det på ultralyd, så syns det var rart at di fikk vite kjønnet så tidelig..
 
også er forresten guttetissen og jentetissen nesten like i begynnelsen, så skal i grunn ganske mye til for å få vite kjønnet, siden di ikke ser forskjell..
 
Fikk beskjed sist at di ikkje kunne se det på ul før ca uke15-16 og da kunne di fremdeles ikkje være helt sikre.. Så er derfor di sier at på ord ul kan di se d, mellom uke16og 19
 
Jordmor sa også til meg at hun kunne sikkert se det fra uke 14, så har fått tid når jeg er 14+2 er så nyskjerrig på hvem som er inni der
 
Di kan jo ha kommet litt lenger på to år:) men kommer sikkert Ann på hvem du spør og hvor godt ul apparat di har :)
 


Tina1988 skrev:
Har ei venninne som fikk vite kjønnet i uke 10 og ei i uke 12. men det er på ord.ultralyd i uke 17-19 som er normalt. MEN som sagt, du kan finne det ut tidligere, men ikke alltid dem kommer til å dem vil ikke si at det er 100% riktig tidligere



Det er ikke mulig å få vite kjønn i uke 10, da har ikke embryoet fått kjønnsorganer ennå. Det er først i uke 10-11 at det begynner å utvikle enten eggstokker eller testikler. Så hvis legen/jordmor virkelig sa at den 3 cm bønna var en jente/gutt, hadde vedkommende virkelig flaks med gjettingen sin.
 
Til og med på ordinær ul er det ingen 100% garanti for at en får vite kjønn helt sikkert, selv om de aller fleste får vite det. Men dersom lille i magen ligger vanskelig til så er det ikke alltid dem kan si 100%... Ei på jobben min fikk vite at hun skulle få jente, men ut kom likevel en liten gutt...:) 

Sist jeg var på ord ul sa hun som utførte ul at hun var 100% sikker, og det sier dem nok ikke om dem ikke er det :)
 
Jeg fikk se i uke 14sist...
 
jeg var på UL i uke 12 og da mente hun at hun så kjønnet. Kjenner også 3 til som fikk vite det i uke 12 og det stemte med alle:-)
 


_Bella_ skrev:
Til og med på ordinær ul er det ingen 100% garanti for at en får vite kjønn helt sikkert, selv om de aller fleste får vite det. Men dersom lille i magen ligger vanskelig til så er det ikke alltid dem kan si 100%... Ei på jobben min fikk vite at hun skulle få jente, men ut kom likevel en liten gutt...:) 

Sist jeg var på ord ul sa hun som utførte ul at hun var 100% sikker, og det sier dem nok ikke om dem ikke er det :)


Det fikk jeg og vite! Han var 99% sikker på at det var ei jente, men på 3D ultralyden noen uker senere fikk jeg beskjed, at dette er INGEN jente, og det så vi jo veldig tydelig! hehehe
 
Jeg bestillte 3D ul i uke 26 for å forsikre meg jeg, å der så jeg det VELDIG tydlig :D
Kommer til å gjøre det samme denne gangen for å være sikker :-)
 
Var inne 13+5 
Hun mente jeg var 13+6 og tippet på at det blir nok en jente :)
 
Back
Topp