Når kan man passe småsøsken tenker dere?

Agnete

Forumet er livet
Jeg er en del alene med barna, og har lite alenetid nå om vi kan si det sånn :p
Så snakket jeg litt med eldste i stad der jeg fortalte at jeg savnet å komme meg ut på tur med en venninne eller lignende. Det er ikke helt rom for det i livet vårt nå. Så sier Eldste som er 12 så kjekt, hvorfor ikke bare ta deg en tur, ta musikk på ørene og gå en tur alene, vi alle har behov for det mamma. (Ja en min v 12 åring er ganske så flink til å kjenne på andres følelser) jeg passer på så lenge jeg.
Jeg har ikke helt turt å la 12 åringen har ansvaret for minste, jeg lar mellomste være hjemme så de er to, det har jeg ikke noe problem med. Da mener jeg at også mellomste kan passe litt på seg selv. Det er 7 år mellom eldste og minste, og i dag tenkte jeg at kanskje jeg kunne gjort det i løpet av påsken. Tatt meg en time i skogen alene uten barn. Men er det innafor at søsken passer småsøsken? Og når er det innafor? Så hva gjør andre, passer eldste de minste eller skal barn aldr ha ansvaret for små barn noen gang.
 
En tolvåring som passer synes jeg er helt innafor noen timer.
 
Så lenge du stoler på 12 åringen, har med deg telefon, og d er fint vær- kom deg ut!
 
Syns jeg absolutt er innafor. Husker selv jeg hadde ansvar for en på 2 og en på 7 mens foreldrene var ute på kvelden. Da var jeg 11 år, og det var ikke familie.
Nå er jo det mange år siden, men en amsvarsfull 12 åring tenker jeg fint kan passe på småsøsken en stund :)
 
Syns jeg absolutt er innafor. Husker selv jeg hadde ansvar for en på 2 og en på 7 mens foreldrene var ute på kvelden. Da var jeg 11 år, og det var ikke familie.
Nå er jo det mange år siden, men en amsvarsfull 12 åring tenker jeg fint kan passe på småsøsken en stund :)

Jeg hadde ansvaret for nabobarna når jeg var liten, i dag skjønner jeg ikke hvordan de turte det :p hihi
 
Nå har jeg ikke erfaring med så store barn, men jeg ville nok ha latt en moden og ansvarsfull 12åring passe småsøsken (minste er 5?):happy:
 
Nå har jeg ikke erfaring med så store barn, men jeg ville nok ha latt en moden og ansvarsfull 12åring passe småsøsken (minste er 5?):happy:

Ja, minste er 5 og er ganske så ansvarsfull for å være fem også. Men jeg tenker de er jo bare barn, men nå gikk det liksom litt opp for meg da at kanskje barna begynner å bli såpass store at jeg ikke trenger å fotfølge de hele tiden. Jeg er nok litt vel hønemor til tider :p
 
Ja, minste er 5 og er ganske så ansvarsfull for å være fem også. Men jeg tenker de er jo bare barn, men nå gikk det liksom litt opp for meg da at kanskje barna begynner å bli såpass store at jeg ikke trenger å fotfølge de hele tiden. Jeg er nok litt vel hønemor til tider :p
Hahaha, kommer sikkert til å ha problemer med å innse det selv når den dagen kommer:p
Eldste her blir snart 4, hun var jo bare et lite småtroll (1,5) da hun ble storesøster :eek:
 
Det synes jeg høres veldig innafor ut :)
De har jo helt sikkert mulighet til å ringe deg også og du har mobil med på hele turen.
 
Ta deg en tur! La eldstemann få litt ansvar :) jeg kunne fint latt 10åringen min passet 7åringen dersom han ikke hadde hatt de utfordringene han har, for å reise på butikken, ta en kort tur å lufte hodet etc. Her er det 7åringen jeg ikke stoler på ;)
 
Ja, minste er 5 og er ganske så ansvarsfull for å være fem også. Men jeg tenker de er jo bare barn, men nå gikk det liksom litt opp for meg da at kanskje barna begynner å bli såpass store at jeg ikke trenger å fotfølge de hele tiden. Jeg er nok litt vel hønemor til tider :p

tenker det går fint :) til sammenligning; jeg var alene hjemme før og etter skolen fra da jeg var 6 år:) og jeg planlegger at min 6åring skal klare det også :)
 
Høres helt innafor ut :) og eldste virker jo veldig moden utifra det du skriver, så bør jo gå kjempefint ;)
 
Det tenker jeg er helt innafor :)
 
Bare kvinne meg opp litt å begynne å slippe opp litt på den trangen med kontroll. Begynne med småturer i nabolaget før jeg tør å lufte meg mer tror jeg, høres jo ut som det er jeg som er litt vel hønemor her i følge svarene i allefall :) hihi
 
Jeg er en del alene med barna, og har lite alenetid nå om vi kan si det sånn :p
Så snakket jeg litt med eldste i stad der jeg fortalte at jeg savnet å komme meg ut på tur med en venninne eller lignende. Det er ikke helt rom for det i livet vårt nå. Så sier Eldste som er 12 så kjekt, hvorfor ikke bare ta deg en tur, ta musikk på ørene og gå en tur alene, vi alle har behov for det mamma. (Ja en min v 12 åring er ganske så flink til å kjenne på andres følelser) jeg passer på så lenge jeg.
Jeg har ikke helt turt å la 12 åringen har ansvaret for minste, jeg lar mellomste være hjemme så de er to, det har jeg ikke noe problem med. Da mener jeg at også mellomste kan passe litt på seg selv. Det er 7 år mellom eldste og minste, og i dag tenkte jeg at kanskje jeg kunne gjort det i løpet av påsken. Tatt meg en time i skogen alene uten barn. Men er det innafor at søsken passer småsøsken? Og når er det innafor? Så hva gjør andre, passer eldste de minste eller skal barn aldr ha ansvaret for små barn noen gang.

Hvorfor skulle ikke det være innafor? Du må gjøre det som er best for deg og dere!!!
 
Jeg hadde ansvaret for nabobarna når jeg var liten, i dag skjønner jeg ikke hvordan de turte det :p hihi

Dette var barna til pianolæreren min.. Hehe. Og jeg var der brått til 11-12 på kvelden også kjørte de meg hjem..

Men å ta deg en spasertur e.l. alene mens 12-åringen passer på syns jeg er helt innafor altså.
En 5-åring er jo heller ikke så liten, så det går an å forklare :)

Min på 4,5 mener hun kan passe på lillebroren på 2 på trampolina mens jeg går inn og lager middag :p
 
Back
Topp