når kan man på UL se om alt er bra med barnet?

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
hei!
når kan man på UL se om alt er bra med barnet?
skal på UL- kontroll i uke 12. kan de da se om utviklingen til barnet er som det skal?

syns det er skummelt dette, tenker ikke så mye på det.. men gjør det jo av og til.
tenk om ikke alt er som det skal :(

Jeg var på UL i uke 9, og gyn kunne se at fosteret var rette størrelsen ift sv.uke, og fikk høre hjertelyd. Han sa alt så flott ut og at jeg hadde ingen grunn til bekymring =)En kjempe lettelse å vite at alt er i orden =)
I uke 12 er jo babyen mye mer utviklet og gyn kan jo se mer av fosteret og ser bedre at alt er i orden. Kunne akkurat se armer og bein da jeg var der.

Masse lykke til =)

Avvik ser de som regel rundt uke 12. I alle fall de som gir grunn til bekymringer. Men jeg har også hørt skrekkhistorier om noen som fikk beskjed på ul i uke 12 at barnet hadde downs... Barnet ble født friskt!

ja håper at alt er bra, så da får jeg vel vite litt mer da :) gleder meg veldig til UL. for jeg var der i uke 5 og 6. og i uke 6 hørte vi hjertelyden. var fantastisk :) så veldig spent på hvor stor spiren har blitt og om alt er bra :) gleder meg og til nytt bilde :D

men en vet aldri hva som skjer før bebyen er født egentlig.. de kan jo ta feil på kjønn også, så kan ikke altid stole på UL'en ;)

Vet ikke så mye om det.
Men vi skal til ultralyd i uke 10-13 for å se om det er mulighet for down syndrom.Da måler de nakkefolder og så ser de vell på andre ting også. Har ei datter med downs fra før så får ekstra oppfølging.

Vil nok tro de kan se en del, men de kan nok ikke se alt.
Man må vell ta en fostervannsprøve for å få vite mer, men heller ikke da kan man  se alt.

Back
Topp