Når kan man kjenne...

Er forskjell fra person til person og graviditet til graviditet. Jeg kjente det med nr 1 i ca uke 18. Men kjenner flere som ikke har sett eller kjent noe i det hele tatt. For det kommer litt an på hvordan babyen ligger og hvor mye man har på kroppen av flesk om det er lov å si. :)

Kjente det ikke før nærmere uke 20 sist, denne gangen kjenner jeg alt bevegelse. - Ikke spark, bare at h*n snur og leer på seg. (er i uke 15) :)

I første svangerskapet kunne mannen kjenne det svakt utenpå magen ca. i uke 18 for første gang :)

Jeg husker ikke helt, med første var det rundt uke 20 tror jeg. Med nr. 2 var det senere, da lå morkaka fram mot magen. Det samme er den denne gangen, så selv om jeg kjenner bevegelser ganske godt inni, så tror jeg jeg må vente 3-4 uker til før jeg kjenner noe utenpå. Er 18+4.

Kjente det i slutten av uke 18 sist. Mannen kjente det i slutten av uke 19:)

Mannen lå i går kveld og trykte på magen når jeg trykte litt i andre siden. Da kunne han såvidt kjenne noe. :) Helt sikker på at det var babyen og ikke pulsen min, fordi jeg kjente babyen samtidig som han kjente noe. :)
Er 17+2 idag.

Blir spennende å se når det skjer:) kjenner endel bevegelse men ikke utvendig:p

Nummer 1 i uke 20, nummer 2 i uke 17. Gutten i magen sparker og beveger seg, men har ikke kjent noe utenpå enda. Jeg er 16 uker i dag.

Med første kjente vi det utenpå i uke 17. Har ikke kjent noe utenpå enda denne gang. Er 16 uker nå.

Denne gangen kjente jeg det ved 15 uker. Nå kjenner jeg masse liv daglig og det dunker hardt i hånden (18+2) :)
Dette er tredje barnet.

Ja utenpå magen ;)

Så gøy! Husker med nr. 2 at da det nærma seg slutten, så måtte jeg presse mot når han gjorde det, det var så ubehagelig når han rulla og trykka utover.

Back
Topp