når kan man kjenne liv?

lillemæj

Glad i forumet
er det for tidlig å kjenne noe liv i uke 12? i dag har jeg nemlig kjent noe som jeg aldri har kjent før.. akkorat som om noe rørte på seg.. kan det være lille luringen? :) (kaller den lille luringen fordi jeg ikke trodde jeg kunne bli gravid, var hos legen noen dager før jeg oppdaget at jeg var gravid for å starte å finne ut om jeg kunne bli gravid :) )

Hei, hei.

Jeg kjente liv i uke 15 i mitt første svangerskap, og i uke 11-12 i mitt andre. Jeg er helt sikker! Så det er sikkert babyen du har kjent[;)] 

[:D] hvor artig...

jeg tror det er mulig å kjenne litt bobling ganske så tidlig hvis en er oppmerksom på det.
Rundt uke 14 begynte jeg å legge merke til den litt rare fornemmelsen av bevegelse og bobling i magen, spesielt en liten stund etter at jeg hadde spist. Vet flere som har følt det samme. kanskje er det babyen som har gitt deg et lite vink[;)]

12 uker er vel egentlig litt tilig. den har jo fryktelig god plass der inne enda.kan jo hende du er lengre på vei enn du tror. du reagerte sikkert litt likt som meg med graviditeten. nektet å tro jeg var gravid, mente testene var feile og at legen hadde feil. gikk litt opp for meg da jeg fikk høre hjertet da[;)]

men du har liksom litt rett ja :) skjønner ikke helt at jeg er gravid.. skjønte det da jeg var på en tidlig ul å så lillegulle, men forstår ikke at det går ann, at JEG har en beibi i magen min, har liksom trodd siden jeg var liten at jeg ikke kunne få barn.. ( har lest mye om at hvis man har at sprukken blindtarm så kan det være vanskelig å bli gravid) å har ikke vært så flink med p-pillen (4 år uten å bli gravid) å plutselig er jeg det.. har liksom ikke heeelt gått opp for meg :)

rett i at det er rart. var å besøkte ei veninne av meg på sykehuset, som hadde fått ei nydelig lita jente. sa rart å holde henne å vite at jeg om 5 måneder vil sitte med en sånnen i armene sjøl.

kanskje når du sitter der med lille knøtte i armene dine :)

denne gang kjente eg allerede i uke 9....

jeg synes det høres rart ut at du har kjent liv allerede, selv flergangsfødende kjenner sjelden (eller aldri?) liv så tidlig. det var nok bare luft. selv kjente jeg ikke liv før i uke 20

allerede fra uke 12-13 har eg kjent spark og.... nå i går var det veldig aktivitet der inne..... kjenner godt til "han" daglig allerede
er litt redd det er 2 eller noe sant[&:]
det kommer ann på hvor morkaka e festa, begge ganger e dn festa helt bak mot rygg så kjenner mye før pga det.....
det ligger litt til famillie og sant det med liv her og virker d som hihi...

alle er jo forskjellig.... synes det hjelper på og, kjenner meg gravid før[:)]

så er bare 15 uke nå, så det bynte tidlig denne gang[:D]

Jeg trodde at det var babyen Jeg kjente når Jeg også var ganske kort på vei.
Men når først babyen sparket merker Jeg at det nok Ikkje hadde vært det... [:D]

Det er ikke vanlig å kjenne liv før man er rundt uke 15-16 har jeg hørt, og kanskje enda senere når man er førstegangsfødene..

Jeg kjente liv første gang i uke 16.. da kjentes det ut som jeg hadde drikket for mye brus... hehe! [:D] Husker det kjempegodt, skjedde liksom flere ganger etterhverandre...

Back
Topp