Når kan man kalle seg høygravid?

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Overskriften sier seg selv :)
Når kan man si at man er høygravid? Finnes det en "skala" å gå etter? :p


Sendt fra iphone via bv forums app
 
34+5 elns
 
Man kan kalle seg høygravid når livmoren er på sitt høyeste. Jeg har mye mer enn 40 dager igjen, men jeg er høygravid da min livmor er på sitt høyeste punkt. :)
 
Man kan kalle seg høygravid når livmoren er på sitt høyeste. Jeg har mye mer enn 40 dager igjen, men jeg er høygravid da min livmor er på sitt høyeste punkt. :)
Hvordan vet du at den er på sitt høyeste? Kan jo plutselig vokse mer. Hvis du mener nå den når helt opp til øverst i magen. Da er jeg tydeligvis høygravid hele siste trimester og det blir jo litt feil... Og noen av de som er lange får aldri livmoren heeeelt opp til under puppene


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan vet du at den er på sitt høyeste? Kan jo plutselig vokse mer. Hvis du mener nå den når helt opp til øverst i magen. Da er jeg tydeligvis høygravid hele siste trimester og det blir jo litt feil... Og noen av de som er lange får aldri livmoren heeeelt opp til under puppene


Sent from my iPhone using BV Forum
Dette er det min jordmor har fortalt meg, og da velger jeg å tro på det. :) Gidder ikke å stå her å diskutere om jeg er høygravid eller ei.

Basert på det som ble sagt, ser jeg på meg selv som høygravid. Jeg er også høygravid hele siste trimester. Ingenting "feil" i dette.

Men "fasiten" er jo som de andre sier: 40 dager. Du velger selv hva du vil gå ut i fra.
 
Back
Topp