Når kan man finne ut kjønnet?

Positiv treningsfrøken

Flørter med forumet
Marsboerne2017
Litt nysgjerrig ettersom jeg ser flere har vært på ultralyd i uke 12 og funnet ut kjønnet. Når er det mulig å se det ganske sikkert? Gleder meg såååå til å se om det er en liten prins eller prinsesse inni magen <3
 
Jeg spurte på ul i går og han svarte uke 16, men det er sikkert mulig før...eller tydeligvis siden flere har fått vite kjønn i uke 12 :)
 
Jeg fikk høre gutt på ul i uke 15 og 16 sist, på oul i uke 18 var jordmor helt klar på jente og det var det ;)
 
Min gynekolog sier at han ofte ser det mellom uke 11-12, men da med et lite forbehold, siden kjønnsorganet er ganske likt i den tiden. Så er avhengig av å få sett det nøye.

Men garantert i uke 14,mente han.
 
Jeg fikk høre gutt på ul i uke 15 og 16 sist, på oul i uke 18 var jordmor helt klar på jente og det var det ;)
Åj, ja jeg tror man skal ta det med en klype salt når man får vite kjønn så tidlig ja:eek:Kjønnsorganene på jente og gutt er ganske likt de første 12 ukene, så er ikke så lett å se forskjell.

Men så har man jo noen leger som er helt rå på akkurat det med kjønn også , som kan se det så tidlig.

Hadde dere begynt å handle inn guttetøy?
 
Åj, ja jeg tror man skal ta det med en klype salt når man får vite kjønn så tidlig ja:eek:Kjønnsorganene på jente og gutt er ganske likt de første 12 ukene, så er ikke så lett å se forskjell.

Men så har man jo noen leger som er helt rå på akkurat det med kjønn også , som kan se det så tidlig.

Hadde dere begynt å handle inn guttetøy?

Tenker også det kommer an på hvem som tar ul og noen ser ser det bedre enn andre. Vi var hos lege og kunne ikke si 100%, men så ut som gutt og det synes vi også. Fikk også ul bilder hvor det virkelig lignet på gutt. Men kjønnsdelene er veldig like tidlig da jentene sine kjønnslepper er hovene. Ventet til etter oul med å kjøpe inn (hadde jente fra før), men ble litt overtaket da det var enda en jente da jeg hadde hatt guttefølelse hele tiden og fått det bekreftet to ganger :p
 
Vi var på TUL 12+5. På oppfordring forsøkte han å se etter kjønn. Han mente det kunne være en jente, men sa at vi måtte ta det med en stor klype salt siden det var så tidlig. Jeg velger å tenke at jeg ikke vet frem til oul. Tror ikke man skal stole veldig på det man får vite om kjønn så tidlig.
 
Kommer nok ann på legen.
Vi var hos spesialist med førstemann og ved UL uke 13+1, sa han at han 99% sikker på at det var gutt. Og det var riktig.
Var på sykehuset for UL i slutten av uke 12 med nr.2, og der var ikke kjønn nevnt en gang....
 
Min forrige jordmor ville ikke si noe før hun var helt sikker, og vi fikk da vite det i uke 18. Det var da vår fjerde ul. (mannen mente derimot at hun allerede hadde begynt å snakke om fosteret som hun, og jente var det).

Traff på en tvillingpappa, de hadde fått beskjed om at det var to jenter, når de var født viste det seg å være en av hver. De hadde mye rosa :)
 
image.jpeg Jeg fant dette jeg, så blir veldig spennende å se! Håper vi får en indikasjon i uke tolv..
 
Alle jeg vet om som har fått "vite" det før OUL, har det vært feil.. Jeg ville derfor ikke høre noe om dette på min TUL, da jeg heller vil juble når jeg vet litt mer sikkert :) men 100% er man ikke før babyen er ute :) ei venninne av meg fikk beskjed flere ganger at det var gutt, men ut kom isabell xsmile9
 
Sniker fra februar :) Fikk vite det på torsdag, ble da satt til 13+1, og hun var godt over 90% sikker på at det var en liten jente ❤️
 
Med sist svangerskap var jeg til ul i uke 12, fikk vite jenta og jente ble det.
Var på ul på fradag var da 12+4 og fikk vite gutt. Hun sa at det alltid er en sjans for at hu tar feil, men var ganske sikker på kjønnet, det var visst ett eksemplar av va de ser etter hos gutter :)
 
Last edited:
Jeg må jo også legge til at vi var hos eneveldig dyktig lege i forrige svangerskap , i uke 13.
Han sa jente, og ut kom en jente :)
 
I første svangerskap fikk jeg vite med sikkerhet i uke 12 at det var en gutt og vi fikk en gutt.

Men jeg tar alt før uke 14 med en klype salt.

Var på ultralyd denne gang i uke 12 og fikk vite det var jente, men tror det ikke før jeg har vært på ordinær :)
 
Fikk vite det på ul i uke 15 sist, da var jordmor 110% sikker og rett hadde hun :)
 
Ser det er mange som har fått vite det rundt uke 14, så nå har samboer og jeg bestilt ultralyd i uke 14! Satser på å få vite kjønnet da, i tillegg til at alle de noen og 40 sykdommene fremdeles kan sees i uke 14. Så krysser fingrene for en frisk baby og en antydning til å se kjønn, hihi. Er så spent <3
 
Vi har tatt NIPT i Sverige i uke 11, og den gir oss svar også på kjønn når vi får tilbakemelding i slutten av uka eller ila neste. Blir spennende ☺️
 
Back
Topp