når kan man begynne å legge babyen inn på rommet for "kvelden"?

Love To Be Mom <3 :)

Betatt av forumet
har en baby på 2 mnd. storesøteren er 1 og et halvt år og hun har leggerutiner der hun alltid er i seng før 1900. jeg og ungene sover på samme rom.

det jeg lurer på, når er det trygt å legge babyen også klokka 19feks på rommet? føler jeg må følge med han hele tiden nå som han er så liten. husker ikke når jenta mi begynte å legges inn på rommet for kvelden.

bare tenker med 2 tette er det utrolig flott om leggerutinene kommer igang :)
 
har en baby på 2 mnd. storesøteren er 1 og et halvt år og hun har leggerutiner der hun alltid er i seng før 1900. jeg og ungene sover på samme rom.

det jeg lurer på, når er det trygt å legge babyen også klokka 19feks på rommet? føler jeg må følge med han hele tiden nå som han er så liten. husker ikke når jenta mi begynte å legges inn på rommet for kvelden.

bare tenker med 2 tette er det utrolig flott om leggerutinene kommer igang :)

Jenta mi på 3 mnd har blitt lagt våken på eget rom fra hu var 1 mnd gammel... Det har gått strålende.. Har babycall med kamera ;)
 
Når de er klare for det, rett og slett. Med babycall, åpen dør etc så følger man godt nok med (gitt at de sover på ryggen uten ting som kan havne over ansiktet etc)

Mine legges for kvelden fra de er 3-4 mnd gamle, frem til det henger de i puppen hele kvelden og er derfor i sofaen med meg.
 
Min yngste ble lagt sammen med storesøster da han var 6 uker gammel da han ikke lenger klarte å slappe av om kvelden.
Ville ikke sove i vogna eller fanget og var veldig tydelig trøtt.
Funket kjempefint det, begge sover godt og vi har babycall inne så jeg kan høre når en våkner.
Vi sover alle 4 inne på soverommet :)
 
Når jenta vår var 4mnd, så var hun trøtt ved samme tidspunkt hver kveld, så da la vi henne på rommet vårt kl 19. Hun ville fortsatt ha pupp et par ganger i løpet av kvelden, så da bare gikk jeg opp og ammet når det trengtes.
Hun sov i samme seng som oss til hun var 13 mnd, og på samme rom til hun var 16mnd. Vi ventet med alt til hun var klar for det = ingen motstand, alt gikk som smurt.
 
Vi tok det gradvis fra vogga på stua, så trillet vi vogga inn på eget rom etter han hadde sovnet, trillet vi vogga på eget rom før han hadde sovnet... Tror han var rundt 3mnd når vi så la han på eget rom (lot bare vogga stå der). Tror nok det blir til at man sjekker ofte i starten uansett alder;)
 
tenker på faren for krybbedød, siden da blir det jo noen timer han sover alene før jeg legger meg. nå sover han i en krybbe på kjøkkenet på kvelden. så bærer jeg han inn når jeg legger meg :) han er bare 2 mnd nå.
 
Begge var rundt 2 måneder, da var selvfølgelig babycall på plass å døren åpen.
 
Min yngste ble lagt sammen med storesøster da han var 6 uker gammel da han ikke lenger klarte å slappe av om kvelden.
Ville ikke sove i vogna eller fanget og var veldig tydelig trøtt.
Funket kjempefint det, begge sover godt og vi har babycall inne så jeg kan høre når en våkner.
Vi sover alle 4 inne på soverommet :)
Samme her, bare at storesøster sov på eget rom
 
Tindra er 7 uker, og vi har nettopp begynt med leggerutiner :) Mellom 20 og 22 engang (avhengig av når siste måltid ender opp med å bli.) Når hun begynner å bli sulten/trøtt/utålmodig går vi på badet og vasker ansikt, hender, hals og nedentil. Og tar på pysj. Så mat, raping, og så legger jeg henne i vogga (på rommet vårt.) Uansett om hun er våken eller har sovnet på armen ved mating..
Fungerer foreløpig veldig fint ;)
 
Med twinsa har vi hatt leggerutiner fra vi kom hjem fra intensiven.
Rommet er vegg i vegg med stuen, hadde/har døren åpen. Ingen babycall eller overvåking.
Går innom å sjekker.

Har også storesøsken som er 1,5 år eldre enn dem, som legger seg kl 19. 00, så twinsa legger seg på rommet rundt 17.30, da er de trøtte og klare for å ta kvelden, så får storesøster litt egentid med oss foreldre og storebror :)
 
Back
Topp