Når kan man begynne å kjenne liv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Kan det være...? Mange venter i spenning på de første boblende bevegelsene fra babyen i magen. For de aller fleste er det fantastisk å kjenne liv for første gang, selv om mange kan være i tvil i starten om det faktisk er babyen de merker.

Les hele artikkelen fra jordmor Ragna her :)

Rundt 14+4 kjente jeg et tydelig spark etter å ha drikki cola.Fra da av har jeg kjent litt spark og rumling og diverse ting hver dag.Så utrolig herlig!!

Jeg er tredjegangsfødende, I uke 16.
Kjenner mer som trykk, vet ikke om det er babyen :/

Jeg er førstegangsfødende så jeg vet absolutt ikke hva jeg skal kjenne etter. Har hørt noen har sagt at det kan kjennes ut som en liten boble som popper OG det følte jeg at jeg kjente i dag!! Men så vet jeg ikke om det faktisk er spark. Er 16+2 idag. :)

Jeg kjente tydelig liv rundt uke 19, og da innså jeg at jeg nok hadde kjent noe en stund, men trodd det var luft eller små spasmer.
Jeg håper å kjenne det tidligere neste gang, og at morkaka ikke havner foran på magen neste gang heller. :)

Så lenge man kjenner liv før uke 25, og kjenner det daglig i uke 28, er det meste innafor. :)

Jeg har dog opplevd førstegangsgravide som har "sett tydelig spark utenpå magen" i uke 9..
Hehe, noen forestiller seg de merkeligste ting. :P

Jeg kjente tydelig liv rundt uke 19, og da innså jeg at jeg nok hadde kjent noe en stund, men trodd det var luft eller små spasmer.
Jeg håper å kjenne det tidligere neste gang, og at morkaka ikke havner foran på magen neste gang heller. :)

Så lenge man kjenner liv før uke 25, og kjenner det daglig i uke 28, er det meste innafor. :)

Jeg har dog opplevd førstegangsgravide som har "sett tydelig spark utenpå magen" i uke 9..
Hehe, noen forestiller seg de merkeligste ting. :P

En av mine elever tok på magen min i dag og var 100 % sikker på at hun kjente babyen! Hehe.

Første gang var jeg så tvil. Kunne ikke tro det før jeg var mange måneder på vei. Nå kjente jeg det i uke 14 og smiler hver gang jeg føler "sommerfuglen" ☺ spesielt etter å ha spist/ drukket noe søtt. Gleder meg så mye til ordentlig spark og å lære meg søvnmønsteret hans/ hennes.

Kjenner til tider liv. Små bobler. Er tredjegangs. Har kjent i uke 18 tidligere

14 uker og kjenner fryktelig mye bobler som jeg ikke har kjent før. Men gleder meg til å være mer sikker. Med nummer to var jeg på ul i uke 15 og da så jeg bevegelse og kjente den, og visste nerder var babyen og luft <3 det var veldig fint!

Jeg er andregangs , og kjenner litt rumling / små spasmer av og til. Fortsatt litt usikker om det er babyen eller innbilning. Men velger å tro at det er babyen. ;) Er 14+5 i dag.

Back
Topp