Når kan jeg prve igjen???

Diner

Blir kjent med forumet
Lurer på når jeg kan prøve å bli gravid igjen etter en SA? Er det sånn at jeg må ha hatt minst en mens først?? Isåfall,korti kommer den?? Venter og venter Er liksom første gang jeg på en måte håper mensen kommer no....

Det jeg har lært her på sidene er at man er veldig fruktbar etter en sa, og at man derfor kan bli gravid igjen med en gang om man prøver, men at legene anbefaler at man har en mens først, for å få "systemet" opp å gå først... Som sagt er det ting jeg har lært her, så ikke stol blindt på det jeg sier.

Lykke til med prøving, får håpe den holder neste gang!

Hei,jeg hadde en SA i romjulen. Fikk mens igjen i går, ca 1 mnd etter.
Legen sa til meg at en skulle regne siste blødnings dag etter SA som siste blødningsdag etter mens.
Man kan også begynne å prøve igjen rett etter en er ferdig å blø,men legen råder en ofte til å vente til en har hatt mens først, da en da er helt sikker på at kroppen er "frisk" igjen og også fordi at det da er lettere å regne ut termin om en blir gravid igjen.
Men husk, dette er rådene som jeg fikk. Jeg kjenner ikke din sitvasjon og om du er i tvil så spør legen din!

Lykke til!

etter 13 SA og 1 MA har jeg begynt å høre på hva legen sier om akkurat det. Det er lurt å følge rådet om å vente til du har hatt en normal syklus før du prøver igjen[:D] Snakker av erfaring. Etter en SA tar det 5-6 uker før hromonene kroppen din har produsert til de går ut igjen. Den burde få "hvile" og få sjansen til å begynne på nytt igjen før du starter selv om du er fruktbar før det[:)]

Veldig forkskjell hva folk får beskjed om, for jeg har lest at man helst skal vente 3 mnd... Men det er mange som får beskjed at de kan begynne etter første mens!

så trist at du har hatt en SA...
Jeg hadde en SA i august, da heg var på ul på KK fikk jeg beskjed om at det ikke var noe igjen inni der og det var ingenting i veien for å sette igang prøvinga igjen så fort jeg hadde sluttet å blø.
Det tok hele 8 UTROLIGE lange uker før jeg fikk mensen tilbake, og nå først er syklusen begynt å stabilisere seg.

Back
Topp