Når kan jeg begynne med BabyBjørn bæresele

Kissaa

Glad i forumet
Hei,

jeg lurer på når man kan begynne med BabyBjørn bæresele. Har kjøpt min brukt på nettet, og har derfor ingen brugsanvisning med... Men jeg antar at min sønn må kunne holde hodet sitt selv først, eller tar jeg feil? Vil gjerne høre når dere begynte å bruke den.

Takk!
 
Vi begynte med BabyBjørn bæresele da sønnen vår var noen uker gammel. Det er viktig at den gir god støtte for rygg og nakke, og at babyen sitter stødig i den. I spedbarnsboken tipset di om å knytte f. eks. et skjerf rundt hvis ikke babyen sitter stødig.
Fra han var ca. 2 mnd. har han sittet utovervendt, og det passer utmerket å sitte slik for små forvetne gutter som ikke liker å ligge i vogn. Lykke til med baby i BabyBjørn![;)]
 
Det går nok helt fint å bruke den nå, når han sitter innovervendt vil jo hodet hans ligge inntil brystet ditt, det blir nesten som å bære han i hendene. Lillejenta vår begynnte å bruke bæresele med en gang vi fikk en sånn, da var hun ca. 1 mnd.
 
Jeg begynte med bæreselen når jenta mi var nesten 3 uker. Så lenge barnet er langt nok og at hodet, rygg og nakke er godt støttet så går det greit. Ta ofte pauser i starten av bruken da både du og barnet trenger tilvenning av bruken.
 
Begynte med tillvenning i bæresele allerede etter to uker jeg. Men ingen er like og det må nesten gå på barnets premisser. Jeg hadde en veldig kontakt søkende barn, som hels ville være med meg hele tiden. Derfor var sælen helt unværlig for meg og pappaen.[:)]
 
Prøvde litt i går kveld, og han sitter fint i den. Min sønn er også meget kontaktsøkende, så nå blir det mye BabyBjørn framover tror jeg[:D].

Han begynte med smokk i dag også, utrolig søt der han ligger.

Takk for svar forresten, alle sammen! Veldig greit å spørre folk her inne altså!
 
Back
Topp