Når kan jeg begynne å bruke barnevakt?

Gadd ikke lese hele greia, men fikk med meg at når den lille er ett år så er det greit med 1 natt borte fra han. Min er 2 mnd. og har allerede ligget borte. Har satt han bort noen timer nå og da for å kunne gjøre litt forskjellig. Ser virkelig ikke problemet med det. Hadde blitt sprø hvis jeg ikke hadde hatt den muligheten.

Vi har hatt barnevakt i noen timer på dagen/litt utpå kvelden. Mamma og stefaren min vil ha hun med på hytta en helg.... :o gærne dem. Haha! det blir nok en stund til for å si det sånn :p men hun skal sove hos de en natt når jeg skal feire bursdagen min i mars/april :) da er hun nesten 6 mnd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke hatt barnevakt enda. Vet ikke om jeg er klar for det. Selv om det hadde vært godt selvsagt ;) men hun er en skikkelig mammadalt og gråter når hun ikke har sett meg på en stund. Vi hadde en times tid barnevakt når vi var på julehandel :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har heller ikke hatt barnevakt, hu er 5 mnd imorgen.
Er ikke klar for det, og får heller ikke denne tiden tilbake, så å være borte en natt får jeg ha til gode når hun er eldre. :)

Har heller ikke hatt barnevakt, hu er 5 mnd imorgen.
Er ikke klar for det, og får heller ikke denne tiden tilbake, så å være borte en natt får jeg ha til gode når hun er eldre. :)
Såå enig :) en hel natt er ikke i tankene engang :P

Såå enig :) en hel natt er ikke i tankene engang :P

I know. Haha sliter med tanken bare på at hun skal på eget rom jeg. Lol

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Første hadde ikke barnevakt før hun var nærmere året, og da var det noen timer på kvelden mens vi var i 90 års dag. Dro tidlig hjem. Hun var ikke på overnatting før hun var rundt 1 1/2.

Jeg er ikke klar for å låne bort lillebror enda - det er rimelig fjærnt for meg! Ser for meg at til sommeren en gang, da kanskje vi låner ham bort et par timer sammen med storesøster. Vil ikke tenke på det en gang :P

Her har hun alt ligget borte to ganger og skal ligge borte en natt neste helg også. Ser ikke noe problem i dette. Storebror var også bare 1 1/2 måned første gang han lå borte. Hatt barnevakt noen timer på dag flere ganger, enten for å handle, gå til legen, og en gang var jeg på kino med storebror. Her pumper jeg og har melk i frysen, så hun får både mm og omsorg hos de hun er hos. Stort sett besteforeldre som ha passet.
Tror vi alle har godt av dette, mannen og jeg får også tid til å være kjærester da. Så tror jeg det blir værre jo lengre man venter for alle parter. For meg er det viktig at barna har god kontakt med besteforeldrene og, hadde selv det og har mange fantastiske minner fra de gangene jeg overnattet hos mine besteforeldre.

Her har hun alt ligget borte to ganger og skal ligge borte en natt neste helg også. Ser ikke noe problem i dette. Storebror var også bare 1 1/2 måned første gang han lå borte. Hatt barnevakt noen timer på dag flere ganger, enten for å handle, gå til legen, og en gang var jeg på kino med storebror. Her pumper jeg og har melk i frysen, så hun får både mm og omsorg hos de hun er hos. Stort sett besteforeldre som ha passet.
Tror vi alle har godt av dette, mannen og jeg får også tid til å være kjærester da. Så tror jeg det blir værre jo lengre man venter for alle parter. For meg er det viktig at barna har god kontakt med besteforeldrene og, hadde selv det og har mange fantastiske minner fra de gangene jeg overnattet hos mine besteforeldre.
Så enig :) Men nå er ikke jeg en hysterisk mor selv om det er min første. Ser virkelig ikke problemet med å sende han på overnatting en gang i blant, samt noen timer nå og da. Er viktig at han får god kontakt med besteforeldrene sine slik at det ikke blir et problem å ha han der. De som venter til barna blir "store" vil jeg tro får unger som ikke vil ligge borte.

Så enig :) Men nå er ikke jeg en hysterisk mor selv om det er min første. Ser virkelig ikke problemet med å sende han på overnatting en gang i blant, samt noen timer nå og da. Er viktig at han får god kontakt med besteforeldrene sine slik at det ikke blir et problem å ha han der. De som venter til barna blir "store" vil jeg tro får unger som ikke vil ligge borte.
Ja har flere venninner som har drøyet det med overnatting og de vil ikke ligge borte nå og er mye gråting/hyling når de en sjelden gang må. Ikke kjekt å være mamma eller pappa når barna hyler når de går.

Storebror var ca 6 mnd første gang han lå borte. Lillemor har ikke gjort det enda men blir nok omtrent likt bil jeg tro.

Begge har vært med min mamma noen timer fra de var helt små. Hun bor i nabohuset, og de er vant til å være der. I kveld har jeg vært med storebror i tre timer og vi har kosa oss. Problemet er at lillemor ikke vil ta flaske så enda begrenser det seg helt selv :p

Tror unger har godt av å være med noen andre enn mor også :p men det er vanskelig å reise fra dem da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det blir temmelig feil å bruke uttrykket hysterisk mor, bare fordi man ikke vil ha de borte på overnatting.
Her koser vi oss sammen, og ser ingen grunn til at man MÅ finne på noe uten baby. Her har vi hver kveld sammen fra kl 19.00, og får masse kjærestetid alene. Besteforeldre ser hun flere ganger i uken på dagtid og får like godt forhold til dem selvom jeg er med. Trenger jeg å handle, gjør jeg dette når hun har lagt seg eller etter amming så hun kan kose seg med pappaen sin.

Du over som skriver ungen din er 2 mnd, og hadde blitt sprø om du ikke hadde muligheten til å han borte en natt iblant, jeg synes du allerede er sprø. Ungen din er såvidt kommet ut, og du savner allerede alenetid?!

I know. Haha sliter med tanken bare på at hun skal på eget rom jeg. Lol

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Hehe :P Vesla her har sovet på eget rom i ca 2 uker nå :) Hun har sovet i vogna si inne på rommet vårt til da, ville ikke sove i vugga vi hadde av en eller annen grunn ;) Og siden hun har sovet for seg selv gikk det veldig greit å sove i egen seng på eget rom :) men nå er rommet sånn 5 meter unna våres da og jeg bruker også babycallen selv om jeg hadde hørt hun uten den :P haha...

Synes det blir temmelig feil å bruke uttrykket hysterisk mor, bare fordi man ikke vil ha de borte på overnatting.
Her koser vi oss sammen, og ser ingen grunn til at man MÅ finne på noe uten baby. Her har vi hver kveld sammen fra kl 19.00, og får masse kjærestetid alene. Besteforeldre ser hun flere ganger i uken på dagtid og får like godt forhold til dem selvom jeg er med. Trenger jeg å handle, gjør jeg dette når hun har lagt seg eller etter amming så hun kan kose seg med pappaen sin.

Du over som skriver ungen din er 2 mnd, og hadde blitt sprø om du ikke hadde muligheten til å han borte en natt iblant, jeg synes du allerede er sprø. Ungen din er såvidt kommet ut, og du savner allerede alenetid?!
Enig med deg lalita :) De kan få god kontakt med besteforeldre selv om de ikke sover der. Og selv om jeg ikke vil ha hun borte en natt så hadde det faktisk ikke gått heller, hun har sliti sååå mye med magen sin og har bodd i armene mine rett å slett, pga skriking osv. Og er bare jeg som får henne til og sove for kvelden, ikke pappaen engang. Kunne aldri ha latt hun sove hos noen for veit det hadde blitt masse skriking og det hadde jeg aldri klart. Ikke nå når hun snart er 5 mnd.. og hvertfall IKKE når hun var 2 mnd. :)

Vi har alle forskjellig mening og jeg respekterer dere som ikke vil at de skal ligge borte. Og vil derfor ikke prøve å forsvare meg for at jeg har latt henne ligget borte, dette har vært riktig for oss og vi har alle våre grunner.

Enig med deg lalita :) De kan få god kontakt med besteforeldre selv om de ikke sover der. Og selv om jeg ikke vil ha hun borte en natt så hadde det faktisk ikke gått heller, hun har sliti sååå mye med magen sin og har bodd i armene mine rett å slett, pga skriking osv. Og er bare jeg som får henne til og sove for kvelden, ikke pappaen engang. Kunne aldri ha latt hun sove hos noen for veit det hadde blitt masse skriking og det hadde jeg aldri klart. Ikke nå når hun snart er 5 mnd.. og hvertfall IKKE når hun var 2 mnd. :)

Her har vi også hatt en del magetrøbbel, så synes det har vært vår jobb å ta seg av henne.Vi ser etter hus nå vi da, siden vi har bare ett soverom. Så får ha henne der litt til fordi jeg ikke har noe valg rett og slett.. :D hehe.

Vi har alle forskjellig mening og jeg respekterer dere som ikke vil at de skal ligge borte. Og vil derfor ikke prøve å forsvare meg for at jeg har latt henne ligget borte, dette har vært riktig for oss og vi har alle våre grunner.

Det er greit det, men hun ene skriver hysterisk, og det er ikke riktig. Og du skrev også at det er viktig med god kontakt med besteforeldre, som om barn som ikke overnatter der før de er ett år får det.
Jeg har aldri møtt noen som har bedre bånd med besteforeldrene sine enn meg selv, jeg har vært med de på ferier, og overnattet der, og pratet med de minst 3 ganger i uka på tlf siden jeg var liten, men jeg sov ikke over der når jeg var under ett år uten min mor. Så gode bånd skapes ikke av at de sitter barnevakt i en alder hvor de ikke husker overnattingen.

Og at man tar noen timer borte eventuelt blir bedt i selskap, er noe helt annet enn å la barnet sitt sove borte.

Sier meg egentlig veldig enig i artikkel som startet diskusjonen. Antall timer for antall mnd, og helst ikke overnatting før de er året.

Det er greit det, men hun ene skriver hysterisk, og det er ikke riktig. Og du skrev også at det er viktig med god kontakt med besteforeldre, som om barn som ikke overnatter der før de er ett år får det.
Jeg har aldri møtt noen som har bedre bånd med besteforeldrene sine enn meg selv, jeg har vært med de på ferier, og overnattet der, og pratet med de minst 3 ganger i uka på tlf siden jeg var liten, men jeg sov ikke over der når jeg var under ett år uten min mor. Så gode bånd skapes ikke av at de sitter barnevakt i en alder hvor de ikke husker overnattingen.

Og at man tar noen timer borte eventuelt blir bedt i selskap, er noe helt annet enn å la barnet sitt sove borte.

Sier meg egentlig veldig enig i artikkel som startet diskusjonen. Antall timer for antall mnd, og helst ikke overnatting før de er året.
Hysterisk harikke JEG sagt noe om så det vil jeg ha meg frabedt til å dra meg inn i! Du vet vel ikke noe om hvor vi bor i forhold til besteforeldrene for eksempel, er ikke alle som har samme familieforhold, så derfor sier jeg vi har alle våre grunner. Noen barn sliter med mageknipe eller vanskeligheter med å roe seg om kveldene/ nettene andre er ikke slik. Og ja jeg har erfaring med at om man drøyer overnattingen blir det værre. Du må gjerne få være ening med artikkelen og du vet selv best som mor til dine barn hva som er best for dem, men jeg mener noe annet enn deg på hva som er best for mine barn.

Back
Topp