Når kan dem begynne å spise egg?

Prøvde å se om det står noe om det på matportalen, men jeg kan ikke se at det gjør det...De har en egen side der hvor det står om mat man bør vente med (til de er over året) men egg sto ikke nevnt der. Så da velger jeg å tro at det gjelder for egg som med annen potensiell allergimat; at man sikekrt kan prøve seg forsiktig fram så fremt det ikke er matallergi i nær familie.
 
Jeg har gitt snuppa litt smaksprøver på kokt egg:) så får ikke håpe det er noe som sier vi ikke skal gi det.. Hee
 
Jeg mener jeg leste en plass at de burde være over året før de ble introdusert for egg, men det er mulig jeg tar feil.
 
Jeg tror også jeg har hørt/lest fra 1 år...men husker ikke hvor jeg så det..:)
 
- Mange barn elsker hvitløk
Egg kan babyen få fra 10-12 måneders alder.
Unngå å gi barn under 1 år honning og nøtter. Løk kan man bruke etter hvert, mange barn synes at hvitløk er kjempegodt, forteller Vea.
- Du kan gjerne også bruke litt urter i babymaten fra tidlig alder, som kardemomme, persille og basilikum. Det gir god smak, sier hun.
Med krydder unngår du nemlig kresne barn.
 
- Mange barn elsker hvitløk
Egg kan babyen få fra 10-12 måneders alder.
Unngå å gi barn under 1 år honning og nøtter. Løk kan man bruke etter hvert, mange barn synes at hvitløk er kjempegodt, forteller Vea.
- Du kan gjerne også bruke litt urter i babymaten fra tidlig alder, som kardemomme, persille og basilikum. Det gir god smak, sier hun.
Med krydder unngår du nemlig kresne barn.
Denne fant jeg i et artikelcda jeg søkte på google.
 
Jeg har gitt snuppa litt smaksprøver på kokt egg:) så får ikke håpe det er noe som sier vi ikke skal gi det.. Hee
Hvis frøkna di tåler egg så er det nok uansett ikke noe problem uansett hva "ekspertene" mener..;)
 
Har lest noe at plommen kan de få nå, men hviten bør de være ti måneder.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Så sant det ikke er en kjent allergi i familien så er det fritt frem :) men da med plommen etter hva jeg har forstått :)

Ekspertene sier mye rart men alt er egentlig spørs på allergi bortsett ifra salt, sukker og melk ;)
 
Back
Topp