Når kan babyen sove alene?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Om natta sover hu inne hos oss. Men på dagen sover hu i kurven sin på stua noen ganger. Eller så tar jeg med henne inn på soverommet vårt hvis vi skal sove sammen på dagen.
Men jeg liker ikke helt å gå fra henne. Hvis f.eks. hun sover i kruven og jeg vil sove på soverommet så klarer jeg ikke slappe av. Hvis hun gråter så hører jeg det, men hva hvis hun slutter å puste?
Må stadig vekk bort for å se på henne og sjekke at alt er bra.
Går det ann at de bare slutter å puste?
Jeg er jo helt stressa. Vil ha kontroll hele tiden.

Jeg var slik med første mann. Så hvis du er så redd annbefaler jeg å investere i puste plater for å ha i sengen. Mulig det er en falsk trygghet men for oss hjalp det masse.
Nå fikk vi låne men hadde glatt brukt penger på det.
For det er ikke noe godt å gå sånn å være redd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Var også slik med førstemann. Nå har jeg bare døren på gløtt når jeg ikke er i samme rom.
Har hørt om pusteplate, men husker dem litt dårlig. Fikk tilbud om overmadrasser laget med pustelag. Så veldig bra ut.

Men kan babyer bare slutte å puste uten videre? Eller trenger jeg ikke være redd for det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men kan babyer bare slutte å puste uten videre? Eller trenger jeg ikke være redd for det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er jo krybbedød, men dersom baby ligger på ryggen bør du ikke bekymre deg. Her sover baby på rommet på dagtid og jeg titter innom flere ganger. Var veldig redd og sjekket pust med storesøster. Endte med at jeg aldri fikk sove ordentlig. Det du føler er helt normalt. Jeg ville latt baby sove på rommet og tittet innom et par ganger.

Ok, aldri sett eller hørt om. Men jeg tenker at hvis man ikke er i stand til å slappe av eller sove fordi man bekymrer seg for om barnet puster eller ikke, så er noe slikt verdt pengene!

Men jeg var også ganske stressa i begynnelsen sist husker jeg. Det er nok ganske normalt :) Spent på om jeg er mer avslappa denne gangen, eller om det er tilbake på scratch!

Ok, aldri sett eller hørt om. Men jeg tenker at hvis man ikke er i stand til å slappe av eller sove fordi man bekymrer seg for om barnet puster eller ikke, så er noe slikt verdt pengene!

Men jeg var også ganske stressa i begynnelsen sist husker jeg. Det er nok ganske normalt :) Spent på om jeg er mer avslappa denne gangen, eller om det er tilbake på scratch!

Helt eni, hjalp meg til å slappe mere av sist og nå i allefall. For å gå å være redd for at baby'n skal slutte å puste er rett og slett vondt.

Back
Topp