Når jeg leser på finn torget

Eldorado

Forumet er livet
At hunder og katter gis bort/omplasseres pga flytting, så blir jeg litt irritert?? Hvorfor skal man gi fra seg dyrene for at man skal flytte? Er ikke de en del av familien liksom. De takler jo flytting heeeelt fint. Bare en unnskylding til å gi de bort er det første jeg tenker. Akkurat det samme som at 90% får allergi og astma når man går lei av dyrene..

Fælt

ikke alle som finner seg en leilighet til leie hvor det er lov å ha dyr desverre[&o]

Nei, det vet jeg. Men jeg kjenner flere som bruker denne unnskyldingen for å kvitte seg med dyrene. De er til og med veldig ærlige om det.
Selvfølgelig er det mange av de som skriver det, som får allergi og astma også.

Jeg er selv en av di som måtte gi vekk nesten alle bebisene mine pga jeg ikke fant leilighet hvor jeg kunne ta di med[:(][:(][:(]
Fikk ha en katt her hvor jeg bor nå.. men ikke mye gøy når jeg hadde 6stk[:(]

*savn*

ORIGINAL: Eldorado

Nei, det vet jeg. Men jeg kjenner flere som bruker denne unnskyldingen for å kvitte seg med dyrene. De er til og med veldig ærlige om det.
Selvfølgelig er det mange av de som skriver det, som får allergi og astma også.

Klart endel bruker det nok som unnskyldning. men dessverre er jo leiemerkedet slik i dag at man knapt nok får ha en hamster, så da er det jo vanskelig for noen om man MÅ flytte [&:]

ORIGINAL: Drømmeren

Jeg er selv en av di som måtte gi vekk nesten alle bebisene mine pga jeg ikke fant leilighet hvor jeg kunne ta di med[:(][:(][:(]
Fikk ha en katt her hvor jeg bor nå.. men ikke mye gøy når jeg hadde 6stk[:(]

*savn*

Det er som andre sier, veldig ofte man ikke får lov å ha dyr i leie leiligheter. Kanskje man flytter mer sentralt. Litt vanskelig å ha en katt man ikke kan sleppe ut, hvis den er vant til det. Kanskje familie splittes og man ikke har tid til dyr. Det er trist å lese ja, helt enig. Men greit om de prøver å finne nye hjem. Håper bare de ikke gir til første beste men faktisk undersøker om den hunden eller katten passer der.

Synes det er bra noen ganger jeg! At folk ser at dyret vil få det bedre hos noen andre enn seg selv!![;)] 

MEN altfor mange tar for lett på det å skaffe seg dyr![&:]

mange som dessverre må gi de bort... vi skal flytte og må dessverre gi bort katten[:(][:(][:(] er så lei meg... angrer sånn på at det ble den leiligheten... er super glad i pus, men hva sånn ble det dessverre.. hatt han i 4 år, og hadde ikke planlagt at vi måtte gi han fra oss[:(] har ikke fått gitt bort vår enda og vi må være ute her fra vi bor den 1.5... er så lei meg for alternativet er helt grusomt[:o][:o][:o] kjenner det er vanskelig å bare tenke tanken og tårene kommer hver gang jeg tenker at ingen vil ha pus men forstår jo at de fleste ønsker en liten babypus og ikke en voksen katt...

Noen ganger er det mye bedre. En katt som har vært ute hele livet, burde han da bli innekatt siden matmor må flytte i blokk? Nei. Jeg tror ikke det er ''lett'' og kvitte seg med et dyr, men det er mye bedre enn at de ikke får det de trenger.

Back
Topp