når introdusere flaske?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Nå er lillegutt 5 uker og jeg føler ammingen endelig går veldig fint :) Jeg har mye melk og han legger godt på seg. Har lyst å prøve å gi flaske snart for at jeg etterhvert kan være litt borte fra han og at pappaen da kan gi mat. Er det noen som hvor lenge det anbefales å vente før man introduserer flaske? Og bør man da gi et helt måltid med flaske eller bare prøve å gi litt for så å gi fra bryst resten? Er litt skeptisk til flaske etter å ha lest at noen opplever at barnet ikke vil ta brystet igjen etter å ha prøvd flaske, men blir jo en mye større frihet for meg etterhvert om han kan ta flaske en gang innimellom om jeg skal noe. Hva er deres erfaringer?

Bruk Medela Calma, veldig likt bryst og man må jobbe litt for å få ut melka.

Her har vi brukt flaske siden dag 3.

Sent from my iPhone using BV Forum

Var kjempebekymret for at han skulle bli sugeforvirret, men rett før fylte 4 uker prøvde vi med 2-3 isbiter melk 2-3 ganger i uken med Avent sin flaske før, etter eller midt inni en ammeøkt. Nå spiser han hele måltider og pupp om hverandre like godt. Har prøvd Calma, og den har han ikke skjønt! Får ikke dytta den langt nok inn i munnen på han.

Prøvde flaske tidlig her siden HS mente jeg burde gi mme etter amming, brukt medela calma og der har ikke vært noe problem de få gangene han har fått flaske. Nå ammer jeg med skjold da, vet ikke om d har noe å si..

Min er nå 6 uker, men prøvde flaske da han var 4. Og det går fortsatt greit. Min liker avent sin best. Man må nok prøve seg frem, ingen bebis er lik ;-)

Og han liker uten tvil fortsatt puppen best... Null stress.

Februar -14 mamma <3

Jeg ville bare sjekket om han tok flaske en gang, og deretter bare brukt det ved behov hvis du skal noe spesielt. Max et-to måltider i uka. Bruk en smokk som det kommer veldig lite melk ut av så han må jobbe for å få det ut.

Min var vel rundt 2 uker da vi prøvde flaske første gangen. Har gitt han pumpa morsmelk på avent flaske sånn 2-3 ganger per uke etter det, ikke noe problem med ammingen for det om- pupp er best ;)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Ammer å gir flaske å har gjort det siden ho var 3dager gammel :) å vi bruker avent sine flasker :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte tonnevis med MAM flaskene. Men har gått over til medela sine, for de må han lage vakuum for å få ut melka, og sugetaket blir mye mer likt det taket de har på puppen :) og jeg veksler mellom pupp og flaske hver dag! Har brukt skje og kopp første uka, så flaske fra da, og begynte smått å amme for et par uker siden i kombinasjon med å amme :)

Jeg har forsøkt litt med avent sine flasker. Hun ble litt forvirra til å begynne med, men så oppdaget hun at det var mat å få, så da var det greit. Første gang hun prøve det fikk hun litt pupp etterpå. Jeg har fått tatt meg noen snarturer på lageret, der vi oppbevarer alt vi eier nå når vi bor hos foreldrene mine. Har vært nødt å hente frem litt vårklær. Da har vesla vært med bestemor. Da har hun fått flaske. Har masse melk i frysern, så det lover godt for at jeg kan ta meg et glass vin snart. Gleder meg.

Heldig dere som har så mye melk... Her trur jeg det begynner å tømmes... Er vel ikke nok mer :-/ idag har jeg hatt han mye på puppene, men hnn ble sååå sint til slutt på begge brystene, laget flaske å han spiste som en helt, fikk i seg 130 ml ca... Da ble han fornøyd. Da hadde han vært av og på puppen + sovet på puppen fra kl 20- 23.... :-/
Er det kanskje bare å gi opp amming? Ammer med skjold i tillegg, ikke akkurat så gøy det..

Har ikke hatt så mye melk tror jeg, har ikke pumpet ut mer enn litt over 100 tilsammen... Å pumper da lenge synes jeg... :-/

Puppene er skjeldent noe spreng i... Er bare blitt store å slappere ...

Ikke enkelt med amming synes jeg... Enkelte flommer melka på, andre jobber ræva av for å få noen ml !

Tror ikke du trenger å være sikker på det. Har en "sekkepupp" og en "silikonpupp". Når melken stabiliserer seg skal de ikke være helt spent. Min ligger av og på puppen de 3 siste timene før sengetid og er grinete og sur her også. Jeg vet at det er melk her, men ikke hvorfor han oppfører seg sånn - bortsett fra at han spiser seg opp til en lengere soveperiode. Vet ikke om dette var et engangstilfelle, men det kan jo tenkes at han startet et økedøgn?

Sent from my LT26i using Tapatalk

Vanlig at de ligger mye på puppen på ettermiddag/kveld, man har mindre melk da, men den er fetere. http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Må også huske på at man kan ha økedøgn innimellom, da blir de liksom aldri fornøyde virker det som. Mine pupper er kun sprengt når mini plutselig sover mange timer lengre enn vanlig.

Heldig dere som har så mye melk... Her trur jeg det begynner å tømmes... Er vel ikke nok mer :-/ idag har jeg hatt han mye på puppene, men hnn ble sååå sint til slutt på begge brystene, laget flaske å han spiste som en helt, fikk i seg 130 ml ca... Da ble han fornøyd. Da hadde han vært av og på puppen + sovet på puppen fra kl 20- 23.... :-/
Er det kanskje bare å gi opp amming? Ammer med skjold i tillegg, ikke akkurat så gøy det..

Har ikke hatt så mye melk tror jeg, har ikke pumpet ut mer enn litt over 100 tilsammen... Å pumper da lenge synes jeg... :-/

Ikke enkelt med amming synes jeg... Enkelte flommer melka på, andre jobber ræva av for å få noen ml !

Jeg klarer maks å pumpe ut 50ml og da helst bare på høyre bryst. Har så si aldri opplevd melkespreng.

Jeg gir tillegg da.

Økedøgn kanskje? Jeg har mye melk, men mini blir aldri fornøyd på kvelden, han spiser i ca tre timer. Altså, ille sammenhengende, men av også hele tiden..tror han spiser seg opp for natta :)

Har brukt flaske for å avlaste såre bryst fra han var 2dager gammel. Min første tok Medela Calma, men mini har ikke villet ta den så har brukt Avent. Her har pupp, flaske og smokk vært brukt fra dag 2 og han tar både pupp og flaske og er fornøyd med beggedeler. Sykt digg at mannen kan gi flaske. Var i utdrikkningslag på lørdag og var vekke i 10 timer og koste meg. (hadde med pumpe slik at jeg fikk tømt underveis).

Da vi var i syden nå så ga bestemor lilletuppa flaske en ettermiddag mens jeg og mannen fikk ta oss en tur ut alene på ettermiddagen. Det gikk kjempefint! Åsså tar hun smokk i tillegg :)
Vi skal i 30 års feiring i slutten av måneden og håper bestemor tar henne da også. :)

Da jeg brukte skjold i begynnelsen (feil sugeteknikk) fikk jeg beskjed om å pumpe meg i alle fall en gang i døgnet pga skjoldet ikke stimulerer brystet skikkelig. Nå vet jeg ikke om du pumper deg hver dag, men hvis ikke så hjelper det nok om du gjør det! :)

Vi prøvde flaske for ca 4 uker siden, da gikk det helt fint. Så i går var jeg ute halvannen time, da nektet hun å ta flaske. Så vi må øve fremover, hun tar heller ikke tutt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp