Når informere arbeidsgiver om graviditet?

Safin

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Lurer på når dere tenker å si i fra på jobben om graviditet? Når gjorde dere det eventuelt ved forrige svangerskap?

Selv var jeg student under forrige svangerskap, så er litt usikker på når det er vanlig å informere jobben? :)

Rundt uke 12. Tenker at jobb får vite det etter familie og venner. Er så redd for å si det og så miste.

Du er pliktig å si ifra fra ca 6 mnd mtp at de skal finne en som kan jobbe når du har permisjon. Ellers må du kjenne på når du er klar for å si det selv. Kommer jo litt ann på arbeidet ditt. Om det er risikofylt osv.

Jeg skal ikke si det før i uke 12/13, når alle andre får vite det. Hvis alt går etter planen :)

Jeg har sagt det til sjefen grunnet høyrisiko svangerskap. Skal vite at det er liv før jeg forteller resten, for meg er ikke 12 uker noen grense, jeg mistet sist i uke 14 og hadde da ventet for å være sikker med å fortelle til uke 12....

Jeg har sagt det. Føler sjøl jeg gjør en dårlig jobb om dagen da jeg er så sliten, trøtt og uggen. De vet jeg prøver ta jeg ble sykemeldt rundt da jeg mista sist.

Hun tok det veldig bra:)

Jeg sa det med en gang fordi jeg skal over på svangerskapspenger når permisjonen min går ut, og han må planlegge med vikar. Ellers hadde jeg nok ventet til etter uke 12 ihvertfall :)

Jeg har sagt ifra ☺️ faktisk bare sjefen min som vet det utenom gubben da :p

Back
Topp