Når ikkje alt er perfekt.

Nusselig

Flørter med forumet
Eg fekk vite for ca 1 uke sida at barnet i magen har ein hjertefeil. Har vert til UL på Riks hospitalet.. Vi fekk beskjed om at ditta kjem til å gå heilt fint, at dette kan ein fikse med ein operasjon.. men eg kjenne det at eg er bekymra og redd.

Eg prøva å dytte dette unna, sånn at eg slippe å vere redd og bekymra. Eg har alltid vert ein sterk person og vil helst ikkje bry andre rundt meg med mine problem. Det er ikkje lett.. barnet er veldig aktiv i magen, så eg kjenne fleire ganga om dagen at det er bra inni der. Men kva med når barnet er født? Kjem alt til å vere bra då? Når denne tanken slår meg blir eg redd! Det er skummelt når det er første barnet og alt ein ønske seg er ein frisk unge.

Vi skal bli fulgt opp på RH med UL, så eg får vite meir om ca. 2 uker. Eg kjenner at eg er sliten og eg trur eg trengte eit lite utløp.. Ditta svangerskapet her er ikkje lett og eg syns ikkje det er noko vakkert eller flott.

Forstår dine bekymringer og redsel♡ Håper du kan få snakke med noen som har opplevd det samme og som kan vise deg et sterkt og fint barn :)

Det kan ikkje være lett å få den beskjeden... Uff.. Men når legene sier det skal gå bra og at det kan ordnes så får vi krysse fingrene for at det stemmer.

En venninne oppdaget når jenten sin var fire mnd at hun hadde hjertefeil og da var det å bli flydd med helikopter fra Bergen til RH og ble operert samme dag, så hun er frisk og fin i dag :)

Du trenger ikkje alltid være den sterke personen, det er lov å bryte litt sammen av og til :)

Det du opplever må være veldig tøft for deg som mamma, i alt dette så er det bra at dere blir følgt på sykehuset og dagens medisin er mye bedre enn tidligere, uansett at det er tøft for deg å vite at babyen må gjennom operasjon. Men jeg vil tro du er i gode hender.
Sender det en god klem <3

Forstår deg kjempe godt:-(

Har ei kusine som for 6 år siden trodde hun hadde fått en frisk og fin gutt... 3.dag på barsel, ble babyen blå, og han ble hastet til Riksen. Her fant di en veldig sjelden og alvorlig hjertefeil. Ungen manglet en hjerteklaff, og noen viktige årer inn til hjertet var for korte. Og ting var generelt veldig feil. Det ble hastet inn leger fra USA for å operere, da ingen i Europa kunne noe om denne feilen.
Detgikk veldig bra heldigvis. Men han må jo hele tiden operere inn nye kunstige klaffer ettersom han vokser. Men familien har bare gode erfaringer med riksen. De leier inn kirurger fra verden over om det trengs.

Veldig bra at det har blitt oppdaget på UL da. Det ble jo merkelig nok ikke sett på guttungen til kusina mi. Men det gikk nå godt. Selv om han må ha ett nytt hjerte når han er stor nok.

Jeg håper og tror at det vil gå bra for din og. Nå er di jo forbredt på det, og det har stor betydning :-)

Huff så kjedelig å få en slik beskjed :( heldigvis er legene veldig flinke og det hørtes jo Forlebi ikke ut som en alvorlig feil. Så det er jo bra :) greit med ekstra oppfølging i svangerskapet :) lykke til

Jeg kjenner i hvert fall tre barn som er født med hjertefeil og måtte opereres etter fødsel. Alle er strålende friske barn i dag, uten noen begrensinger pga hjetet. På to av barna var det planlagt og gikk veldig udramatisk for seg med operasjon på rikshospitalet, ene med en gang og andre planlagt etter noen uker hjemme. på den tredje ble det litt mer styr pga de oppdaget feilien først etter mange måneder og han måtte da ha åpen hjerteoperasjon.
Du skal være veldig glad for at dere vet om det på forhånd og at legene da kan følge opp og lage en god plan for operasjonen. De er rågode på riksen, og når de sier at det ikke er noe problem og kan løses med en liten operasjon, så skal dette gå veldig fint❤️ beibien din sparker og spreller og har det bra☺️

Det er godt å høyre om alle historiene som har gått bra :) Det trengs! Det er mykje vi ikkje veit enda, så er en usikkerhet som gnager litt på meg :/ Itillegg godt at historiene kjem frå RH :) Eg hadde ei dyktig jordmor på OUL så det skal eg vere skikkelig glad for!

Vi prøva å holde haudet oppe og ta ein dag av gangen. Eg er glad for at eg kjenne ein liten ein som sprella! :)

Back
Topp