Når i fødselen gikk vannet ditt?

Mitt gikk rett før jordmor målte 8cm. Altså ganske seint. Hadde hatt rier i 48 timer på det tidspunktet.
 
Mitt gikk på sykehuset i uke 31+4. Hørte/følte et "knepp" i underlivet, også bare fossa det. Følte at jeg måtte presse med en gang, og ca 20 minutter etterpå var gutten ute.
 
Her gikk vannet når jeg kom inn på sykehuset og skulle sjekkes. Det skal sies at jeg hadde allerede 7cm så det var ikke rart at vannet gikk :) jeg kjente bare noe som rant idét hun sjekket åpning.
 
Jordmor tok vannet på 10 cm :)
 
Fødsel startet med vannavgang, 71 timer senere kom lille :) Det bare fosset ut, rakk heldigvis toalettet!
 
I starten av fødselen. Ble vått og varmt! :p
Fosset ikke. Men rant jevnt.
 
Her gikk alt så fort, men vannet gikk på det jeg tror var første pressrie. Var fortsatt hjemme da.
 
Vannet gikk før noen ting starta. Måtte bli satt igang fordi riene kom aldri
 
På begge mine gikk vannet i en av de første pressriene, var heldigvis på føden [emoji85]
Kom som ett plask, og var befriende da jeg følte det holdt igjen fødselen.
 
Første pressrie, 2-3 minutter før fødsel.
 
Vannet ble tatt for å sette i gang fødsel, 12 dager over [emoji4]
 
Vannet gikk av seg selv i badekar et sted mellom 8 og 10 cm. Tok ca 30 min fra 7 cm til 10cm, så vet ikke mer enn det :p jeg kjente det mest som et trykk som forsvant. Men kjente det nesten ikke. Jordmoren sa at nå gikk vannet og så føltes det annerledes etter det. :)
 
Vannet gikk rett før babyen kom. Jordmor håpet det kunne bli bedre for meg etter det, for det laget et stort press. Men like etter kom hodet, så merket ikke noe bedring! :p
Men var ferdig like etter da. :)
 
Back
Topp