Når/hvordan fortelle søsken at det kommer en liten

Berlinerbolla

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Hei, jeg har en 15-åring fra før så føler meg helt ny og som en førstegangsfødende igjen!

Jeg trenger noen tips om hvordan og når jeg skal fortelle datteren min at jeg er gravid. Er nå 7uker på vei. Har ikke vært sammen med faren hennes siden hun ble født.

Vil fortelle hun det alene og før besteforeldre og hele gjengen. Vi har tenkt å dele med resten på juleaften

Her måtte vi fortelle det denne uka, jeg er 7+4 i dag. Jeg har blitt sykemeldt og tilbringer store deler av dagen i senga på mørkt rom. Nå begynte begge å bli bekymra for meg, de er 12 og 8 år gamle.

Vi sa det så enkelt som at mamma var dårlig fordi noen andre tok all energien hennes. Det skjønte de ikke, men så sa vi at begge fikk 1 juleønske oppfylt og da skjønte de det. Begge har mast om en lillebror eller lillesøster siste tiden

Tenker vi forteller det etter tidlig ultralyd 20. Desember :) gir de nok en pakke med et babyplagg og UL-bilde :)

Storebror er 3 år, så vet ikke hvor mye han skjønner, men vi tenker å fortelle det ordentlig til han før vi slipper det til resten i jula. Vi sier ikke noe til han før vi syns det er greit å slippe det videre, begrenses hvor gode treåringer er til å holde på hemmeligheter:p

Hei, jeg har en 15-åring fra før så føler meg helt ny og som en førstegangsfødende igjen!

Jeg trenger noen tips om hvordan og når jeg skal fortelle datteren min at jeg er gravid. Er nå 7uker på vei. Har ikke vært sammen med faren hennes siden hun ble født.

Vil fortelle hun det alene og før besteforeldre og hele gjengen. Vi har tenkt å dele med resten på juleaften
Det samme var det med meg i fjord :) jeg visste virkelig ikke hvordan jeg skulle si det til han og jeg gruet meg skikkelig hvis han skulle bli sur :playful: men så bare ploppa det ut av meg når vi sto på badet sammen.. da sa jeg " i juni skal du bli storebror ". Reaksjonen hans var et spørsmål om jeg tulla, men han blei glad selvom han latet som han ikke var det ovenfor andre :playful: og han er såå stolt over lillebroren sin ❤️ men har ikke fortalt han at han skaø bli bror igjen enda.. :bag::playful:

Storebror er 3 år, så vet ikke hvor mye han skjønner, men vi tenker å fortelle det ordentlig til han før vi slipper det til resten i jula. Vi sier ikke noe til han før vi syns det er greit å slippe det videre, begrenses hvor gode treåringer er til å holde på hemmeligheter:p
*sniker fra juni*
Fortalte vår kommende 3 åring det da hun måtte bli med på otul pga litt feber (god allmenntilstand), og de skjønner mer enn vi tror! Gikk resten av den dagen og spurte om jeg hadde bebi I magen :hilarious: og hun sier det fortsatt nå nesten 2 uker etter "mamma, du har bebi i magen? Det har ikke jeg" prøver å ikke snakke såå mye om det fra vår side føre familie og venner får vite til helgen, og hun har klart å holde tett helt til mandag denne uken, altså 1,5 uke! Da fikk bhg høre det at mamma har bebi I magen:hilarious: men lurt å vente til andre skal få vite. Vet jo aldri ned en 3 åring:wacky:

Back
Topp