Når holdt barnet ditt hodet selv?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg har en gutt på 10 uker som holder hodet bra selv når han ligger på magen, vi merker også at han er sterkere i nakken når vi løftet han osv. Tror og håper han snart klarer å holde hodet helt selv hele tiden[emoji4]

Vi er på samme [emoji6]
Det «verste» er når han blir sint fordi jeg legger han på rygg så han skal kunne slappe av litt i nakken liksom [emoji849]
Han vil helst ligge på magen og se på verden [emoji28]

Holder hodet i «se nedover» stilling eller holder hodet oppe? For at en liten baby holder hodet oppe kan bety to ting, enten at babyen er sterk eller at den er veldig svak, gutten vår var sistnevnte og holdt hodet fra dag en, grunnan var ikke at han var sterk men at han hadde låsning og derfor hvilte hodet bakover langst ryggen. Vi trodde jo han var sterk men nå er han 8mnd og gjør ikke stort ut av seg fordi vi ikke søkte hjelp til han tidlig. Så hadde nok sjekket om nakken var ok før jeg jublet over sterk baby som er tidlig ute [emoji85]

Min holdt hodet veldig tidlig. Var 1-2 uker og lå og holdt hodet opp. Hun hadde låsning og strekk i nakken. Godt mulig strekken kom pga mageleie og låsning. Greit å sjekke at ungen faktisk er bein at hodet ikke vipper, eller går mest til en side. Begge mine har hatt låsning i nakken oppdaget rundt 3 mnd

Husker ikke helt med eldste. Men yngste holdt hodet selv ved 8 uker. Husker det fordi da ble han hasteopperet på sykehuset og da reagerte dem på det der. Han er sterk. Trur eldste var mer " normal" ang å holde hodet. Kan ikke sammenligne barna eller pga min eldste bruker ganske sterke briller som de fant ut ved 4.5 år så kan ikke si om yngste var raskere ellers også.

Holdt det bra fra ca 2 mnd begge to.

Altså de holdt jo fra fødselen, men da litt på siden og vinglet litt før de tok en pause før de løftet opp på nytt.

Husker ikke med eldste, men yngste titta på meg på brystet etter fødselen

Har lagt alle 3 på mage rett etter fødsel, få sekunder om gangen og en gang rundt 8-9 uker har di holdt hodene godt oppe når di har ligget på magen:)

Her er jenta 3 mnd og jeg må fortsatt støtte opp innimellom Men holdt hodet oppe i 6 minutter på dag 1. Nå er hun så nysgjerrig og svinger rundt med hodet som ei tøydukke;)

Holdt det ganske bra fra bare noen dager gammel, ingen låsninger heller. Husker helsesøster kommenterte det på hjemmebesøket, at han tydelig snudde fra side til side også uten å «tippe». Husket ikke når det ble skikkelig stødig da.

Klarte det korte perioder, men kunne slippe å støtte han da han var 5mnd. Han var prematur og var vel helt innafor skjema i forhold til korrigert alder (3mnd).

Back
Topp