Når holder far seg alkoholfri før fødsel?

nå drikker ikke noen av oss noe spesielt, men ble enig at han kunne holde seg unna alkohol fra jeg kom i uke 37. :)
 
Sniker
Sist byttet han til alkoholfritt øl rundt 3-4 uker før termin

Nå, åtte uker til termin, har han byttet til alkoholfritt øl allerede - venter tvillinger, så får ikke gå til termin
 
hæ? Deeet har jeg aldri hørt noe om... jeg tenker at jeg ikke vil at babyen skal få i seg noe som helst, og jeg tar ingen sjanser:bag:


  • Ammende kvinner bør være forsiktige med å drikke alkohol, fordi vi ikke vet hvor grensen går for hva som kan være skadelig for barnet.
  • Nyfødte barn har umoden lever, med liten evne til å bryte ned selv små mengder alkohol. Ammende bør derfor vente med å drikke alkohol til det har gått minst seks uker etter termin.
  • Etter seks uker anbefales det å amme før alkoholen drikkes og å vente en stund før neste amming. For eksempel vil ett glass vin gi en promille på 0,3 til 0,4. Med en alkoholnedbrytning på 0,15 promille i timen, vil alkoholen være ute av blodet (og dermed også fra melken) etter cirka to til tre timer.

  • hadde hatt helt angst for at babyen plutselig ville ha melk etter en time:hilarious:

Ja altså..mulig jeg er unormal her:hilarious: men jeg klarer bare ikke skjønne at alkohol er SÅ viktig at man heller vil gi flaske til baby enn å bare drøye med å drikke:bored: Jeg får det liksom bare ikke til å stemme :p
 
Her drikker han kanskje to-tre ganger i året. Nesten aldri til mat etc. Men det er fordi han ikke har noe behov for det! Har ikke pratet om det, men dersom han ønsket en øl eller tre på en siste fest hadde jeg nok sagt ok, selv med to uker til termin feks. Men da hadde nok det vært max! Tenker også litt slik at man er to om å være gravide, og at det ikke er mye å forlange at far ikke drikker. Nå bor vi veldig nærme sykehus og med svigers i nærheten så om han hadde tatt en øl skulle vi ordnet det på et vis. Men, jeg ønsker heller ikke være på en fødestue med alkohollukt osv!

Her blir det heller ikke å drikke for så å amme. Jeg drikker ekstremt lite selv og har ikke behov for å akulle ta det ene glasset
 
Ja altså..mulig jeg er unormal her:hilarious: men jeg klarer bare ikke skjønne at alkohol er SÅ viktig at man heller vil gi flaske til baby enn å bare drøye med å drikke:bored: Jeg får det liksom bare ikke til å stemme :p


Enig, derfor har jeg aldri lest meg noe opp om dette , eller sittet å regnet meg frem til promille etter så og så mange timer. Jeg kan lett gi opp alkohol i 2år. Gjorde det med de to første også:)
Men alle er forskjellige da:)
 
Enig, derfor har jeg aldri lest meg noe opp om dette , eller sittet å regnet meg frem til promille etter så og så mange timer. Jeg kan lett gi opp alkohol i 2år. Gjorde det med de to første også:)
Men alle er forskjellige da:)

Ja samme her. Det er bare ikke aktuelt :) Heldigvis ikke for pappaen heller, hverken nå før fødsel eller i tiden etter. Så det er jeg veldig glad for kjenner jeg :p
 
Her er jeg den største ølentusiasten, så for å ikke friste meg har han ikke drukket noe siste halvåret :p
 
Her tar han en drink her og en øl der. Skal i bursdag i helgen og da skal han ha seg noen øl ♡ Jeg kjører jeg.

Men etter lørdagen så er det ingenting da
 
Mannen her har ikke drukket siden jeg ble gravid:bag: har aldri nektet han, men han har ikke det behovet lenger. Men han sier han gleder seg til vi kan drikke vin neste sommer sammen, har nettopp kjøpt nytt hus, og det gleeedes:) (jeg får ikke til å pumpe meg, så jeg kan ikke drikke alkohol så lenge jeg ammer;))

Pump and dump er en tulle ting. Alkoholen i melka forsvinner sammen med alkoholen i blodet. Så når du er edru så kan du amme igjen. Alkoholen forblir ikke i melka til du har tømt deg. Lærte nettop dette selv.

Så først nå flere allerede hadde kommentert det :p Vi er selv ikke noen stordrikkere. Liker ikke alkohol så vi drikker kun litt hvis vi skal på fest, men jeg tror nok ikke det blir på en god stund uansett. Jeg ville ikke være full i nærheten av barnet og vil heller ikke være bakfull, så skjer nok først når hun er stor nok til å overnatte hos besteforeldre. Det er absolutt ikke et problem når vi ikke drikker så ofte i utgangspunktet.
 
Last edited:
Han hadde siste fest nå forrige helg. Etter det holder det med en øl på kvelden. Vi er vel strengt tatt ikke festfolk, så det er ikke en voldsom ofring. Nekter han ikke å ta en øl til grillmaten om han ønsker. Termin er om 35 dager men ks er om 26 :) Har fødeplass 2 timer unna hjemme.
 
Blir ikke noe problem her heller altså! Han drakk en halv øl til middag i går liksom. Men er invitert på fest til helgen og da kom vi til å snakke om dette evt er siste fest eller om han bare skal drikke et par pils...
Finnes mye alkoholfri øl å smake på, her har mannen kun drukket det siste uken og fortsetter med det.

Nå er vi 39+6 og vi vet det er nært forestående for har allerede hatt oss en tur med 24 timer på hotell nær sykehuset (vi bor over 2 timer kjøring fra sykehuset), reiste hjem igjen ettersom riene avtok igjen. :rolleyes: En luring i magen her :dummy:

Så tenker jeg han kan anbefale alkoholfrie som jeg kan prøve ut når jeg er klar for det :joyful:
 
Her har det egentlig ikke stort å si siden kun jeg har lappen, men vil at han skal være klar i hodet så fra uke 37 var avtalen. Han rakk desverre å drikke seg dritings og være utro for et par uker siden. Så kan med hånda på hjertet si at om han drikker igjen, noen gang, så blir han singel.
 
Back
Topp