Når hode fester seg

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har hatt så mye vondt nede i magen og bak i ryggen i det siste. I går ble jeg helt kvalm av smertene, så jeg var inne en tur å snakket med en jordmor jeg går til samtale med. Hun mente at hode har festet seg eller begynt å feste seg... Er ikke det veldig tidlig som 3 gang? Jeg er 33+4 :) Det som er rart var at jeg sa til mannen heren dagen "nå tror jeg hun festet seg" :D
Har det no å si i forhold til når en føder? :)

Må også legge til at jeg syns det er vondt når di prøver å finne leie på babyen, men jeg er veldig slank.. Flere som syns dette er vondt? :)
 
Hos flergangsfødende kan hodet feste seg ganske tidlig. Fra uke 32 sa min jordmor.
Jeg kjenner også mye smerter nede i bekkenet og i ryggen. Kjenner det godt når han snur og stanger hodet nede i der...slitsomt.

Tror ikke det har så mye å si på når tid du føder, men det er jo ikke så lenge igjen :)
 
Synes det er veldig vondt, spesielt når de holder på nede i symfyseområdet!
 
Det var vondt sist gang legen prøvde, men da hadde jeg en kynner. Tror ikke hun kjente så godt da.
Jeg trodde også det var senere festing hos flergangsfødende. Håper det fortsatt kan feste seg nå selv om jeg er i 36.uke:p
 
Hos flergangsfødende kan hodet feste seg ganske tidlig. Fra uke 32 sa min jordmor.
Jeg kjenner også mye smerter nede i bekkenet og i ryggen. Kjenner det godt når han snur og stanger hodet nede i der...slitsomt.

Tror ikke det har så mye å si på når tid du føder, men det er jo ikke så lenge igjen :)

Trodde det var motsatt jeg :)
Ikke så lenge igjen nå nei :D
 
Trodde ikke det festet seg hos oss som er 3.gangs jeg :p
 
Det kan feste seg, men det kan løsne seg igjen fikk jeg beskjed om. Er andre gangs ;-) og noen fester seg ikke i det hele tatt evt føre de er på vei ut ol. Så er veldig forskjellig. Spennende å se denne gang om hun her og fester seg før hun kommer ut :)
 
Ja, nå ble jeg veldig i stuss! :joyful:

Men, det viktigste er at hodet står rett vei - for min del ;)
 
Første gang fester huk seg i uke 28.
Denne gangen er han fortsatt ikke fester seg (eller sist da) for snart to uker siden i uke 35.

Synes ikke det gjør vondt, men ha fett mage.
 
Min sitter forsatt, og det tror jeg han vil helt til pks. Det er vondt opp under ribbeina når hodet slår opp
 
Back
Topp