Når henter og leverer du i barnehagen?

M

Moderator Amalie

Guest
Er det den samme foreldren som leverer og henter, eller har dere fordelt dette mellom dere på noe vis? :)
 
Jeg leverer 8.30 og henter 14.30 så lenge jeg har fri, men når jeg går tilbake til jobb om noen uker kommer vi til å bytte på å hente og levere. Tenker det blir fra 8 til 14-15 ca.
 
Jeg leverer fra 7.45-8.20 og pappaen henter ca 15.30-15.45. Hvis vi prøver å hente før så blir ho vrang[emoji12]
 
Vi bytter på, kommer an på hvordan arbeidsdagen ser ut. Som regel er han i barnehagen mellom 8 og 9, av og til seinere og en sjelden gang tidligere enn det. Blir henta mellom 15 og 16:30, varierer også. Begge har fleksitid så vi prøver å la han få kortere dager så ofte vi kan :) da drar den ene tidlig på jobb og henter tidlig, mens den andre leverer til vanlig tid eller litt seinere, og jobber litt lengre den dagen. Vi har kort vei til jobb og barnehage så er heldige sånn sett.
 
Leverer stort sett mellom 0830 og 0900 og henter mellom 15 og 1530. Jeg som kjører og henter som regel, siden jeg ikke jobber.
 
En leverer og den andre henter, når begge er på jobb. Jeg leverer 8, mannen leverer 7.15. Begge henter ca 15.45.
De dagene jeg har fri leverer jeg 8, fordi jeg da leverer på skolen også. Henter stort sett 14.30, kjernetiden varer til da.
 
Vi leverer sammen og henter sammen når vi kan :) Leverer 9:30 og henter mellom 14:30-15:00.
 
Vi bytter på hvem som henter og leverer utifra dagssituasjonen. Han jobber og jeg er hjemme med yngste. Men vi begge leverer til 08:50 og henter 14:00.
 
Alt ettersom hvordan vi jobber. Om begge jobber tidlig må han være der ca 0715, jobber jeg kveldsvakt leverer jeg til 0930 :)
 
Leverer ca 09 og henter ca 15. Er jeg som både leverer og henter. Jeg og hjemme og mannen jobber bare til 14. Men kan glemme å hente hu før 15 for hu skal ha med seg frukten.
 
Jeg leverer og samboer/barnefar henter [emoji4] Leveres mellom 08.30-09.30. Hentes rundt 15.30.
 
Vi bytter på 50-50 ift levering/henting.. far har tatt en del da han var sykemeldt en periode.. leverer til frokost 08.30 og henter etter frukten kl 15.. det er en dag i ny og ne vi må hente senere. Prøver så langt jeg bare kan å hente 15 og uke seinere..
 
Vi bytter på, pga den som leverer kommer for sent på jobb. Så da kommer vi for sent en uke hver. Leverer 06.45 og henter 1530ish [emoji4]
 
Nå da jeg er sykemeldt så leverer jeg en gang mellom 9 og 10 og henter etter frukt som er kl 15. Ellers må hun følge meg og min turnus. Noen dager 6.30 - 14.00 og senest 9.30 - 17.00
 
Noen dager bytter vi på, beroende på når pappaen begynner på jobb.
Vi leverer alltid så sent som mulig, og henter så tidlig som mulig.
4 dager i mnd må han være i bhg fra 7.00-/7.30 til 16.00/16.30, men ellers varierer det.
Han er som regel i bhg rundt 7 timer, noen ganger mindre, noen ganger litt mer.
 
Vi leverer mellom 9 og 10, jeg leverer hvis sambo er på jobb, sambo leverer hvis hun er hjemme. Henter rundt 15.30/16.00, som regel jeg som henter om ikke sambo har fri.
 
Hei. Jeg er "ny" her, det vil si, vært i gravidforum tidligere, men så hatt pause. Min yngste sønn på 14 mnd har nettopp begynt i bhg, og jeg trenger å høre litt andres erfaringer og innspill til en situasjon vi havnet i/er i, som jeg synes er fryktelig vanskelig...
Både min mann og jeg har dag jobber og da såklart en arbeidstid å forholde oss til. Jeg, har nå i 2,5 uker (tilvenningstiden) prøvd å tilpasse min arbeidstid så langt jeg har hatt mulighet for at han skal ha litt kortere dager enn det som nå blir normalen. Jeg har levert rundt 08, og hentet 14.30. Da jeg sa dette til avdelingen, at jeg ville prøve å hente 14,14.30, fikk jeg beskjed om at "det var for sent", og at jeg leverte for tidlig, og gjentatte ganger har vi fått tydelige beskjeder på at han har for lange dager, både til nå, og fra og med kommende uke- det som blir normalen; 07.30/08-15.30/16.00. Jeg har sagt at vi ikke har mulighet til å ha kortere dager på fast basis (unntak vil det alltid bli innimellom), og vi har ikke nær familie som kan hente. Jeg har opplevd spesielt ped.leder som svært lite imøtekommende og lite forståelsesfull for vår situasjon. Hadde vi hatt mulighet hadde vi selvsagt hentet tidligere, men jeg synes måten de har "pushet" oss på- ikke er bra. Vi har ellers gode erfaringer med bhg og har ingen tvil om at de ivaretar vår sønn på beste mulige måte- men det vi har opplevd de siste ukene setter en bismak på det hele... Hva mener dere? Overreagerer jeg? Har fått støtte fra venner og kjente, men blir så i tvil...
 
Alltid jeg som leverer pga han går på jobb midt på natta. Leverer mellom 715-730. Blir hentet ca kl 15. [emoji5]
 
Back
Topp