Når har vi de siste kontrollene?

Går bare til jordmor nå. Neste kontroll skal jeg ha første dag etter påsken. Da er jeg 36+4. Vi avtaler fra gang til gang. Jg har inntrykk av at når du først er inne i systemet med jordmor, så blir du prioritert med timer. Samme dagen skal jeg til modningsakupunktur også :-)

Kom på en ting. Bør jeg kanskje ringe i dag og snakke med sekretæren/bestille flere timer fremover? Altså, ikke vente til jeg skal på sv.kontroll om 6 dager?
Hvis det er vanskelig å få time ville jeg bestilt alle de siste på en gang. Og ja, det stemmer, uke 32, 36, 38, 40, evt 41 ++

Hvis det er vanskelig å få time ville jeg bestilt alle de siste på en gang. Og ja, det stemmer, uke 32, 36, 38, 40, evt 41 ++
Bestilte 38 hos fastlegen, så 39 hos jordmor. JM sa jeg skulle bestille fastlegetime på termindagen for å få overtidskontroller. Tolker dette som at disse gjøres på sykehuset?

Bestilte 38 hos fastlegen, så 39 hos jordmor. JM sa jeg skulle bestille fastlegetime på termindagen for å få overtidskontroller. Tolker dette som at disse gjøres på sykehuset?
Jeg har fått beskjed om at overtidskontroller gjøres på sykehuset, ja.
Stemmer, så jeg tenkte ikke så langt da jeg svarte i sted. Da trenger du selvfølgelig ikke å bestille kontroll i uke 40 og 41 hos jm!

Jeg har fått beskjed om at overtidskontroller gjøres på sykehuset, ja.
Stemmer, så jeg tenkte ikke så langt da jeg svarte i sted. Da trenger du selvfølgelig ikke å bestille kontroll i uke 40 og 41 hos jm!

Her fikk jeg beskjed om at man får time i uke 40 (altså på termindato gjerne) hos jordmor og overtidskontroll på sykehuset på dag 6 på overtid.

Jeg trodde det var en "regel" for dette over hele landet, eller er det vanlig at de har forskjellige fra kommune til kommune?

Her fikk jeg beskjed om at man får time i uke 40 (altså på termindato gjerne) hos jordmor og overtidskontroll på sykehuset på dag 6 på overtid.

Jeg trodde det var en "regel" for dette over hele landet, eller er det vanlig at de har forskjellige fra kommune til kommune?
Det eneste jeg vet, i følge sykehuset her, er at overtidskontroller er på sykehuset. Jeg aner ikke hvor man skal i uke 40, det har jeg ikke hørt noe om. Men det er jo valgfritt om man går til lege eller jordmor gjennom svangerskapet, så jeg gjetter på at uke 40-kontrollen enten er hos lege/jordmor (valgfritt), eller evt på sykehuset.

Det eneste jeg vet, i følge sykehuset her, er at overtidskontroller er på sykehuset. Jeg aner ikke hvor man skal i uke 40, det har jeg ikke hørt noe om. Men det er jo valgfritt om man går til lege eller jordmor gjennom svangerskapet, så jeg gjetter på at uke 40-kontrollen enten er hos lege/jordmor (valgfritt), eller evt på sykehuset.

Ja, jeg bare ser at jeg har fått flere beskjeder som er forskjellig fra andre. Jeg trodde alt av sånne kontroller skulle være likt over hele landet på en måte.

Ja, jeg bare ser at jeg har fått flere beskjeder som er forskjellig fra andre. Jeg trodde alt av sånne kontroller skulle være likt over hele landet på en måte.
Ja, det finnes nok en standard, men så tror jeg de ulike leger og jordmødre praktiserer litt ulikt. Min jordmor, som jeg var hos første gang i uke 15, sa at de "offentlige"/"vanlige" kontrollene er uke 12, OUL i uke 18, uke 24, 28, 32, 36, 38, og 40. Men legen min, som jeg var hos i uke 8 for å søke fødeplass (fordi det må man være tidlig ute med i Oslo), sa noe sånt som at det er ca 7-8 kontroller, sjeldent i begynnelsen og ofte på slutten (det stemmer jo med det jordmor sa), men at "du må gjerne komme hver måned helt fra nå". Så da gjorde jeg det, og var hos legen flere ganger i begynnelsen, men så har jeg forholdt meg til jordmor og de "vanlige" kontrollene fra uke 24.

Back
Topp