Når har/skal dere fortelle om graviditeten?

Vårspiren2024

Flørter med forumet
Maisløyfene 2024
Vi har fortalt vår nærmeste familie uke 9, etter at vi var på en privat ultralyd og fikk høre hjertebank:Heartred
Jeg er nå i uke 13, men kun et fåtall på jobben vet om det (har ikke behov for å annonsere det offentlig, men nevner det dersom det kommer opp naturlig) xsmile9

Jeg har skjønt det er gjøres forskjellig og er nysgjerrig på når deres kolleger/venner og andre fikk/skal få vite om lille spiren

Vi fortalte det til våre foreldre nå helgen som var. Er ca 14 uker på vei nå. Tenker å fortelle det til søsken i uke 20, og venner i juleferien (hvis magen ikke blir for stor). Likte å ha hemmeligheten for oss selv, og synes nesten det er litt kjipt at flere vet det nå :oops:

Jeg har fortalt det til en venninne som spurte. Klarer ikke lyve. Men ingen andre vet. Var på besøk hos mine foreldre i helga. Vurderte å fortelle det da, men det ble aldri naturlig.

Har ikke lagt noen planer for når vi skal si det, men jeg lurer på å sy matchende plagg til alle søsknene og sende bilde av dem til familie. Kanskje rundt oul, uke 18-20. Er 13+6 i dag, så det er ikke så lenge til :)

Fortalte det til familie, nærmeste venner og noen på jobb + styrer, uken etter vi var på toul. Så ca uke 13. Ellers så tenker jeg ikke å si det til flere før det ikke går ann å skjule det:)

Jeg fortalte det til to venninner i uke 4-5, så fortalte vi det til foreldrene våre i uke 8. Sjefen og enkelte på jobb fikk vite det litt etterpå av praktiske grunner. Søsken og nærmeste venner fikk vite det i uke 13, nå i uke 16 kan alle se det. Var veldig vanskelig å skjule det helt til uke 13, så var godt å få sagt det så jeg kan gå med de klærne jeg vil… Fortalte det mye tidligere med de to første, rundt uke 8 visste alle det da, men var koselig og godt å holde det litt for oss selv denne gangen, av flere grunner.

Jeg fortalte det til sjefen på mandag, 15+1. Kanskje jeg tør å fortelle det til flere hvis alt er fint på ultralyd på mandag.

Vi fortalte det til svigers rundt uke 15 og en nær kollega på jobben vet det nå (er 18+3). Venter til dagen etter ordinær ultralyd neste uke med å fortelle det til min egen familie, venner og sjefen min. Jeg kommer til å si det til andre på jobb når det blir naturlig.

Vi fortalte det til Familie etter TUL i uke 12, Fortalte det til sjefen i forige uke, uke 18. Nå kommer vi til å fortelle det til venner og kollegaer når det passer. Det er nok begrenset hvor mye lengre jeg greier å skjule det :)

Vi fortalte til begge storfamiliene (foreldre, søsken, nevøer, bestemødre) etter TUL i uke 12. Til ett par veninner sa jeg det i uke 14 ca, tiI sjefen fortalte jeg i uke 16, en god kollega/bestekompis har visst veldig lenge, siden uke 5 kanskje, men ingen andre på jobben vet. OUL i morgen, og julebord neste uke. Får se om jeg blir "avslørt" når jeg skal drikke brus noe som ikke er helt meg likt :smiley-ashamed005

Vi fortalte det et par nære venner rundt uke 9/10, og jeg snakket også med sjefen min omtrent da (trengte litt tilrettelegging i form av mer hjemmekontor pga. slitenhet). Ventet med å fortelle det til nærmeste familie til uke 14, etter TUL og når vi fikk svar på NIPT-testen om at alt så greit ut. Vi fortalte det til andre venner, bekjente og kollegaer litt når det passet seg fra ca. uke 18 når magen begynte å bli ganske synlig!

Back
Topp