Når har jeg termin?

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Tok en test på fredag 4. september som viste: Gravid 2-3
Tok en ny test i dag mandag 7. september som viste: Gravid 3+

Har ikke hatt mens siden 11. juli, så har ikke noe menstermin. Skal til UL om 3 uker for å sjekke, men har lyst å ha noe å gå utifra allerede nå. Noen som kan hjelpe meg? :)

Det kommer jo helt an på hvor lang syklus du har :) En gjennomsnitts syklus er på 28 dager, og hvis det er tilfelle i din syklus er du 8 uker og 2 dager på vei og har termin 19 april :)

Last edited:
Det er helt umulig å si utfra digital-testene, for hcg er helt individuelt. Du må nok vente på UL. De går bare ut fra menstermin frem til UL. :)

Vil tippe du er 5-6 uker. Selv om man ikke kan stole blindt på digitale er de ofte gode indikatorer. Om du har lange sykluser har du EL sent også. EL kommer ca 14 dager før mens, dagene før EL varierer veldig hos noen.

Takk! Da får jeg nok bare være tålmodig og vente. Tror jeg regner 5+0 fra den dagen jeg fikk 3+. Da er jeg 8+3 når jeg skal på UL. Spennende om det stemmer :-)

Takk! Da får jeg nok bare være tålmodig og vente. Tror jeg regner 5+0 fra den dagen jeg fikk 3+. Da er jeg 8+3 når jeg skal på UL. Spennende om det stemmer :-)

I snitt så får man 3+ når man er 5+2, og jeg vet om noen som ikke har fått 3+ før mye senere også (og noen som har fått det en god del tidligere og). Bare så du ikke blir stresset hvis du får en helt annen beskjed på UL. :)

Men visst sist mens var 11 juli så har du jo mens termin ? Du hadde ikke mensen i august ?

Ja, men menstermin stemmer dårlig da jeg har noen uregelmessige og lange sykluser. Har ofte syklus på 33 dager, og forventet mens 13. august. Testet negativt da, og testet negativt 21. august også. De neste to ukene testet jeg ikke, før jeg fikk positiv test 4. september. Regner med jeg er litt over 5 uker på vei, men det trengs nok ultralyd for å sjekke det.

Er nok umulig å si :-/ Har samme problemet selv. Har ikke hatt mensen siden juni. Testet positiv på det jeg trodde var syklusdag 75 :P Skal til legen 7 oktober og skal be om henvisning til tidlig UL. Vil vite hvor langt jeg er på vei. Kjedelig å ikke vite :( Får ikke fulgt så godt med på "uke til uke".

Back
Topp