når har jeg termin???

Hei!
Trenger litt råd for hvordan jeg skal finne termin dato. 13.3 testa jeg positivt. 7.3 testa jeg negativt. Vet ikke når første dag i siste menstruasjon var- men var nok i første halvdel av februar en gang.Skal såklart til lege etterhvert-men lurer på om det er noen som kan hjelpe her:-)

Hei!
Trenger litt råd for hvordan jeg skal finne termin dato. 13.3 testa jeg positivt. 7.3 testa jeg negativt. Vet ikke når første dag i siste menstruasjon var- men var nok i første halvdel av februar en gang.Skal såklart til lege etterhvert-men lurer på om det er noen som kan hjelpe her:)
når var første blødningsdag i siste mens ca da?

Hei!
Trenger litt råd for hvordan jeg skal finne termin dato. 13.3 testa jeg positivt. 7.3 testa jeg negativt. Vet ikke når første dag i siste menstruasjon var- men var nok i første halvdel av februar en gang.Skal såklart til lege etterhvert-men lurer på om det er noen som kan hjelpe her:-)

Legen går jo utifra første dag i siste mens de og, så om du ikke vet det har nok ikke de noe bedre svar om du ikke får ul.

Last edited:
Gratulerer med graviditet ;)

Hei!
Dette er nok veldig vanskelig å si.. Godt mulig legen vil gi deg tidlig ultralyd for å fastsette termin :) Ikke dumt, er jo koselig det ;)

Hadde sånn selv når jeg fant ut at jeg var gravid.. Husket ikke når siste mens var, så legen min tok bare utgangspunkt i noe mente å huske at jeg hadde hatt mens.. Fikk ikke noe tidlig ul pga det.. Men vi hadde bommet med 3 uker, termin ble flyttet fra 30 juli til 7 juli på oul..

Vil tro du testet positivt to uker etter unnfangelsen som fant sted (tipper) ca 26/02-02/03. Termin kalkulator gir deg termin en dag mellom 21-25 november et sted ;)
Gratulerer forresten!

Hvis du vet første dag i siste mens, eller når du hadde Eggløsning, er det lett å finne ut ved hjelp av terminkalkulatorer på nett.. Jeg gjorde det med mange forskjellige og når vi var på ultralyd ble terminen bare flyttet en dag!!

Back
Topp