Når har/hadde du første time til kontroll?

Tenker å bestille første kontroll rundt uke 12, var omtrent da jeg hadde første legetime i forrige svangerskap. Så lenge det ikke er behov for sykmelding, så føler jeg at jeg har greit kontroll selv fram til det :)
 
Jeg var til første kontroll hos fastlegen i dag, uke 8+2. Gjorde ikke så mye, men fylte ut helseskjema, fikk skjema for å søke om fødested og søkte om ultralyd i uke 18. Jeg fikk også beskjed om at blodprøver tas etter 12 uker. Jeg har da fått time på helsestasjonen i uke 12. Synes jeg har fått god oppfølging så langt, til tross for situasjonen vi er i :happy:
 
har bestilt time den 15.04 da er jeg 11+3 :) det blir første timen hos fastlegen
 
Første time hos jordmor neste uke. 7+3 i dag. Ble plutselig mer virkelig når første timen er bestilt :shy:
 
Jeg kommer til å vente med å kontakte lege og jordmor. Er så tungt å ringe å avbestille når jeg har mistet. Dette er 4 babyen på 6 mnd. Men jeg håper denne sitter:smiley-angelic001

Siden jeg mistet og ble gravid igjen med en gang etter blødningen så følges jeg opp av sykehuset siden jeg skulle blitt utredet for habituell abort.
Så jeg var da inne til TUL og kontroll 5+2 og så 7+2 (er mest sannsynlig en uke kortere, men forholder meg til mens/SA-termin enda), neste time til TUL og kontroll på sykehuset er 9+2. Da skal legene ta en vurdering på om jeg skal fortsette i kontroll hos dem litt til eller om de skal sende meg ut i vanlig svangerskapsomsorg:happy:
 
Tenkte å kontakte legen når jeg har sett om alt ser fint ut på TUL (da er jeg 7+3). Vil høre når de tenker første kontroll passer, og også litt hvordan kapasiteten er der i forhold til å gå til lege vs. jordmor.
 
Har første ordinære svangerskapskontroll hos legen når jeg er 11+6. Men har vært hos legen et par ganger allerede for å måle HCG og få ordnet med svangerskapspenger.
 
Back
Topp