Når har DU tenkt .....

Har fortalt det til 2 gode venner og min mor. Har alltid så mye tanker og bekymringer som jeg trenger å prate om. Tenkte å vente med å fortelle det til resten til etter uke12. Har fortalt det veldig tidlig i de andre svangerskapene så siden dette mest sannsynlig er siste, er det hyggelig å ha det litt hemmelig alene først :)
 
Har fortalt to nære venner.
Gruer meg veldig til å fortelle omverden pga jeg er redd for hvordan det vil bli mottatt..
Kollegene vil nok heie og bli overekstatiske, familien derimot, not so much.
Familien til barnefar kommer til å holde stor fest da
Jeg Blir sikkert gjort arveløs haha
 
Vi fortalte det til svigers igår ❤️ De ble veldig glade, det blir barnebarn nr 3 :)
 
Er bare 4+3 i dag Men skal på ferie og bryllup med hele familien neste uke. Så vi sitter å vurderer om vi skal si noe til de nærmeste eller vente. Kommer nok til å bli mye mas om hvorfor jeg ikke drikker osv, så spørs vel om de skjønner det uansett.

Hadde vært mer fortrolig å fortelle det etter tul. Men tenker og det kan være greit å ha støtte dersom det ikke skulle gå rette vei.
 
Jeg tenkte å fortelle det til nærmeste familie etter TUL neste uke, da er jeg ca 7 og en halv uke.
 
Foreldrene våre vet det. Omgås mine svigerforeldre ofte da de er nærmeste nabo. Vi ble redd for å forsnakke oss så bedre å si det. Mamma og pappa fikk vite det når vi var der på besøk.

Synes at det er greit at ikke bare vi vet det om det skulle gå galt også. Godt å vite at vi har noen i ryggen.
 
Jeg har alltid fortalt det til de nærmeste tidlig (foreldre og mine søsken). Gjort det samme nå. Fremtidige storesøsken venter vi med, venter til etter TUL rundt uke 13. Tror vi bare må ufarliggjøre det for de, og ikke forvente at de skal være like spente som oss. De tre jeg har fra før er med en annen enn han jeg er med nå, så situasjonen kan jo være litt spesiell for barna.
 
Det er bare mannen og jeg som vet det enda. Barna får ikke vite det før nærmere OUL. Vil være mest mulig sikker på at det går bra. Leder på jobb får vite det etter ferien, da er jeg ca uke 13, pga tilpasning. Venner og øvrig familie, får vite det etter barna har fått vite det.
 
Jeg har et ønske om at de to vi har fra før skal være de første til å vite det, og at de skal være de som får fortelle nyheten til andre. De kommende storesøsken er veldig klare for baby (i hvert fall sånn i teorien da, hvordan det blir i praksis må vi nok bruke tiden godt til å forklare og eksemplifisere ;) ), så jeg tror de blir veldig glade, i hvert fall eldste. Og jeg vil ikke si noe til barna før etter tidlig ultralyd i uke 12. Håper det ordner seg:rolleyes:
 
Nærmeste familie vet det allerede. Vi har prøvd så mange år, og vært åpne om hele IVF-prosessen, så de har visst det fra første positive test :woot: Vi venter nok til vi er 12 uker med å fortelle det til resten av «verden» :wacky:
 
Mine foreldre fikk vite da jeg var 6+4, svigers får vite det ved 7+4. Ei nær venninne fikk vite det samme uke som positiv test. Alle andre og jobb blir etter 12 uker.
 
Fortalte til mor min i går, hun ble SÅ glad!
Og når jeg ymtet om at barnefar hadde tvilling søsken begynte hun å le hysterisk :D!
 
Vi reiser på ferie med mamma og ett vennepar med barn om 2 uker.. er da rett over 10 uker.. Blir vanskelig å skjule det i varmen så det blir nok å fortelle det da :) Ungene får også vite det da, men de sier de ønsker søsken, så håper de blir glade! :) Svigers og hans søsken sender vi bodyer til dagen før vi reiser med "forventet ankomst februar 2020". :)
 
Back
Topp