Når har DU tenkt .....

llunah

Elsker forumet
Februarbarna 2020
fortelle foreldre, søsken og resten av familie om spiren?
Hva med ev barn som blir storesøsken?

Noen morsomme planer på hvordan fortelle?
 
Vi tenker fortelle våre foreldre om det etter vi har vært på TUL i morgen, om alt ser fint ut da :)skal tilbringe store deler av sommeren med dem så blir vanskelig å holde det for oss selv.

Ikke bestemt oss for hvordan vi skal si det enda, har lyst å gjøre noe litt mer spennende enn å bare si det.
 
Last edited:
Jeg er så usikker, forrige gang ville vi vente til etter TUL i uke 11, men da ble det oppdaget MA og det var tungt å måtte fortelle hva som hadde skjedd når ingen visste jeg var gravid. Jeg måtte fortelle familie og nærmeste venner om det pga det skjedde i julen og alle juleselskaper utgikk. Derfor bestemte jeg meg for at neste gangen skulle jeg iallfall fortelle det til foreldrene våre og søsteren min tidlig, men nå er jeg usikker igjen. :shy: Har litt lyst å vente til etter TUL.. Får se hva vi føler etterhvert.
 
Mamma vet det allerede! Skrev et kort til henne på bursdagen hennes. Jeg har lyst til å fortelle det til pappa, søsknene mine og svigerfamilien etter TUL til mandag. Er da 7+3, men pga tidligere SA og MA vil jeg at de nærmeste skal vite om det dersom det går galt igjen :)
 
TUL neste uke.. men reiser på ferie med mamma når jeg er 10-11 uker på vei. Resten av familien bor ganske spredt, så vi tenkte å kjøpe inn bodyer og sende hvor det står forventet ankomst februar 2020.. Tenker vi sender dem rett før vi reiser slik at mamma kan få den på tur :)
 
Forteller etter uke 12.
Noen få nære venner, samt pappa vet.

Driver og Googler hvordan man kan avsløre på feks Facebook. Har lyst til å brukt noe som ikke er oppbrukt liksom. :excited001
 
Mamma, lillesøster, og en del venner, samt sjefene mine veit det. Alle veit jo at vi prøver, så de fleste skjønner det. Forteller det til min bror og mine besteforeldre etter TUL 1.juli, om alt er bra. Mannen bestemmer når han vil dele det med sin familie, men hans mor har nok skjønt det :p Offentlig venter vi til etter OUL, mest sannsynlig rundt uke 24.
 
Har tenkt å fortelle enkelte om det nå i helga, og drøyer med mine søsken til etter TUL.
 
Har sagt det til sjefen, og arbeidskollegaer, og til mamma. Resten vil jeg vente med. Er veldig redd for og miste da jeg har opplevd det mange ganger tidligere.
 
Har informert sjefen. Men det er pga kontrollene/tul/jordmor timer osv. Fortalte det til mamma i går men var ikke helt planlagt:hilarious: skal på ny tul før vi forteller omverdenen:smug:
 
Håper å holde det hemmelig til uke 12, men magen bare popper ut, så vi kommer til å måtte isolere oss en del for å ikke bli avslørt tror jeg. I hvert fall hvis det blir vær som gjør at man er nødt til å kle av seg et lag :p
 
Jeg prøvde denne på mannen men han skjønte ingenting:laughing001
 

Vedlegg

  • 1624FC31-1A2A-4C57-9F8E-45B41233232F.jpeg
    1624FC31-1A2A-4C57-9F8E-45B41233232F.jpeg
    32,1 KB · Visninger: 17
Håper å greie å holde det hemmelig til etter ultralyd i uke 12-13
 
Mamma vet allerede, men regner med vi forteller pappa og sigerfamilie nå etter tul i morgen :) Skal på ferie med mamma sin familie i begynnelsen av juni, så blir å fortelle det til dem da:) Ellers er det noen venner og kollegaer som vet, men prøver å holde det hemmelig for resten av omverdenen til jeg har bikket uke 12:shy:
 
De fleste av familien vet det, venner og sånt venter vi med i noen uker til :)
 
Med første så sa vi ingenting før uke 17, men denne gangen er det ikke noe stress i det hele tatt, så de nærmeste fikk vite det når testen ble positiv og ellers tar vi det etterhvert som det kommer opp naturlig i samtale med folk ;)
 
Begge våre foreldre, de kommende besteforeldrene vet, de fikk vite det for en uke siden. Tenker at det ikke gjør noe at de er informert, uansett hvordan det går :). Særlig min mamma hadde merket hvis det var noe galt/jeg var trist.

Til egne søsken og andre i nær familie forteller vi det litt senere, etter TUL i uke 10.
 
Forteller til svigers neste uke, da skal vi på ferie sammen :) Mine foreldre får nok vite det om 3-4 uker.
 
Back
Topp