Når har dere tenkt å

heidiea

Flørter med forumet
fortelle det til sjefen?
Jeg er jo ikke mer en noen få uker på vei, men har en fysisk tung jobb, og kommer nok til å trenge litt avlastning.
Løfter mellom 1. og 2. tonn tilsammen pr dag..

Jeg hører egentlig til inne på februar, men er ikke så mange der enda;-)

Det kommer jo litt an på hva slags forhold man har til sjefen.. Ettersom jeg uansett har vært på mange undersøkelser i forbindelse med assistert befruktning, valgte jeg å være åpen om det. Derfor var han jo bare glad når vi fikk det til og jobben er flinke til å tilpasse arbeidsoppgavene så jeg slipper tunge løft o.l. nå. Føler at jeg lyver hvis jeg ikke sier hele sannheten så for meg fungerer det best. Da ville han jo også vært forståelsesfull om det gikk galt.. Håper du også har en forståelsesfull sjef, tenk på deg selv og lille spire :-)

Da jeg ble gravid med førstemann, så hadde jeg bedriftslege der jeg jobba. Tok det opp med ho først, og lurte på hva ho trudde og mente, og fikk beskjed om å si ifra tidlig, da min jobb var tung. Så gikk inn og snakka med sjefen med en gang jeg da. Hvis du ikke har bedriftslege, snakk med legen eller jordmor, og hør hva de mener. :)

Hmm, jeg skal ikke fortelle det før 12 uker. Eller eventuelt før magen kommer da, kan jo hende den plutselig popper ut som sist :)
Jeg har vært en del dårlig, så om jeg ikke blir bedre, så kommer jeg mest sannsynelig til å bli sykemeldt, og da syns jeg nesten at jeg MÅ si det.

Takk for svar, jenter :-)
Skal legge hodet i bløt over helga, så ser jeg om jeg føler det riktig å fortelle på mandag. Han er forståelsesfull og hjelpsom, så det løser seg nok. Skal til legen om to uker, så da kan jeg jo snakke litt med hun ang løftingen og hva som er lurest for meg.

august en gang. Da kontrakten min går ut med bemanningsbyrådet og jeg håper jeg blir fast ansatt

Vi holder på med omorganisering på jobben, og da tenker jeg at det passer dårlig om jeg sier at jeg er gravid nå, og vil være borte fra januar 2012... ikke at jeg tror sjefen min vil diskriminere meg om jeg er gravid, men det er lett å tenke sitt...
så jeg skal prøve å holde det skjult så lenge jeg kan, og i hvert fall til over sommeren. i august er det vel uansett umulig å holde det skjult.

Jeg venter så lenge som mulig men jeg må nok ut med det snart! Jeg jobber jo med ganske farlige kjemikalier og jeg har klart å unngå de så godt som jeg kan til nå. Men jeg er i kontakt med bedriftshelsetjenesten for å avgjøre om jeg må få tilrettelagt arbeidet og det finner vi ut i løpet av uken. Må jeg ha tilrettelagt arbeid så sier det jo seg selv at sjefen må få beskjed...

Jeg har fortalt det i dag. Er bare 7+2, men har blitt 40% sykmeldt, så da har jeg egentlig ikke særlig valg. Hadde nok også valgt å holde det for meg selv til jeg tippet over 12 uker dersom det hadde vært mulig.

Jeg drøyer den så lenge som mulig, jeg. Forrige gang var sjefen en av de første som fikk vite det, men siden vi har bestemt oss for å drøye det med alle denne gangen, inkluderer det sjefen også. Har ikke noe spesielt tunge løft jeg må ta på jobben, og trenger ikke noe tilpasset, så jeg kjører på som ingenting har skjedd i magen min:-) Og de må vel ikke få vite det før det er tre mnd . igjen til permisjon mener jeg? Sååå da drøyer jeg det ja.. :P

morsinstinkt: hvis du er sykemeldt pga. svangerskapet, så hadde du jo ikke trengt å si det? har jo ikke rett til å vite hvorfor du er sykemeldt :-)

Back
Topp