Når har dere første time hos jordmor/lege

ungoghåpefull

Flørter med forumet
Hei, er nå gravid med første barn (4+2) og ringte i dag jordmor/helsestasjon for å få time, fikk time når jeg er 10+5, og synes det var litt lenge å vente. Føler det bare blir å gjette meg frem til alt og vet at jeg kommer til å sitte med masse spørsmål.

Når har dere første kontroll?
 
Hei, er nå gravid med første barn (4+2) og ringte i dag jordmor/helsestasjon for å få time, fikk time når jeg er 10+5, og synes det var litt lenge å vente. Føler det bare blir å gjette meg frem til alt og vet at jeg kommer til å sitte med masse spørsmål.

Når har dere første kontroll?
Hadde 1 kontroll hos JM etter uke 12 fordi jeg hadde 1 time hos fastlege uke 10, men Ultralyd uke 7,8, uke 11 og generelt hver 3-4 uke hele veien og JM time 1 gang i måneden men grunnet høyrisiko svangerskap så blir ekstra fulgt opp :)

Men skriv ned spørsmålene dine så de ikke forsvinner fra deg så tar du de med på timen, grunnet man som regel får time rundt uke 10 er fordi da får du Helsekort for gravide!

Men du kan jo be fastlegen henvise til UL eventuelt ta privat i mellom tiden hvis du har råd til det:Heartred
 
Back
Topp