Når har dere første svangerskapskontroll?

Mali86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Jeg snakket med lege i dag, å hun ønsker jeg bestiller time til kontroll om noen uker. Da håper hun de har åpnet legekontoret til mer normaltilstand.

Er 8+5 i dag.
 
Jeg bestilte time idag etter tul og fikk time hos legen når jeg er 11 uker. Er 8+1 idag.
 
Om en drøy uke. Da er jeg 11+3. Har allerede hatt to ultralyder men dette blir med jordmor. Har ikke stressa med det siden jeg har mistet så mange ganger.
 
Tenkte å bestille litt uti uke 12... sist ville ikke legen ha meg inn før fullførte 12 uker så tenker det er greit, skal jo bare ta blodprøver. Har vært så mye inn og ut hos legen og på sykehuset til nå denne graviditeten uansett, så føler meg godt ivaretatt.
 
I morgen, 11+2. Har vært hos legen annenhver uke siden jeg ble gravid, men ikke tatt kontrollen ennå.
 
Har om 1 uke, da er jeg 10+0. Jordmor som sa jeg skulle ha den kontrollen i uke 10 :happy:
 
Bestilte nå, ble 13+0 pga helligdager og jobbting som jeg bør prøve å henge med på...
 
Skal ha første kontroll med blodprøver osv. hos lege 4. Mai da er jeg ca. 11+5 mener jeg :) Hadde tidlig ul 6+4 og skal ha ny ul 5. mai
 
Jeg har ikke orket å ta kontakt med legen enda, venter til fredag da jeg skal ha ny TUL, går da bra da, så tar jeg kontakt og bestiller en time.

(Venter pga historier med MA’er)

Tipper han vil ha meg raskt inn om alt er bra på fredag. Må jo søke fødeplass etc..

Time hos jordmor blir nok ikke aktuelt før tidligst i midten av svangerskapet grunnet jordmormangel i Oslo.
 
Jeg har ikke orket å ta kontakt med legen enda, venter til fredag da jeg skal ha ny TUL, går da bra da, så tar jeg kontakt og bestiller en time.

(Venter pga historier med MA’er)

Tipper han vil ha meg raskt inn om alt er bra på fredag. Må jo søke fødeplass etc..

Time hos jordmor blir nok ikke aktuelt før tidligst i midten av svangerskapet grunnet jordmormangel i Oslo.

Oslo her også, ringte jordmor i uke 7, har fått time i uke 14. (Så tar første kontroll med legen, heh)
 
Jeg bestilte da jeg hadde sett på TUL at det faktisk var en baby der (7+3).. Ante ikke noe om når legen helst vil ha første kontroll, så sendte en melding og skrev hvor langt jeg var og at jeg ville bestille time for kontroll når det var ønskelig for de og når de hadde kapasitet. Fikk time når jeg er 9+1.
 
Nå har jeg bestilt time hos legen! Hun i skranken var veldig påpasselig om at det MÅTTE være før eller uke 12.. og pga situasjonen er som den er så hadde de svært redusert kapasitet... men hun klarte å skvise meg inn slik at jeg fikk time mens jeg da er 11+3
 
Back
Topp