Når har dere 1. legetime?

gull nr.3

Glad i forumet
Har alle her hatt det? Når har dere det evt?

Har ikke ringt legen enda jeg.. Tenker jeg vil vente til jeg såpass på vei at han kan ta alt av prøver å styr på en gang. 
 
rundt uke 12 :)
 
skal bestille time til rundt uke 12. Sist bestilte jeg litt for tidlig så jeg måtte komme tilbake igjen :) Men jeg har hørt at det varierer litt fra lege til lege å. 
 
Skal bestille til rundt uke 10 tror jeg. 
Sist var jeg i uke 8. 
Så skal jeg bestille JM time rundt uke 12 :)
 
Jeg har også allerede vært pga diverse ting, aner ikke når jeg skal på den skikkelige, men blir muligens sykemeldt videre framover, så får ta det litt etterhvert :)
 
Har også allerede vært hos legen, men det var ang. tidlig ul. så skal jeg ha tidlig ul før uke 11, også legetime i uke 12 eller noe rundt der.
 
Har time onsdag om en uke, er da i uke 6, bor litt knotete til, så den dagen passet liksom så bra :)
 
Skal i uke 11.. første gangen da :)
Egentlig var planen å komme i uke 10,men pga legens ferie ble det litt senere :p
Synes det er altfor lenge å vente! Så jeg skal på UL nå rett før uke8 først ;)
 
forrige gang var jeg vel i uke 10, så jeg tror jeg ringer rundt samme tid denne gang også. også vil jeg på tidlig UL i ca uke 11 eller 12. som sist :)
 
Jeg har bestilt meg legetime, men det er ikke før slutten av Juli, og da er jeg over 12uker. Legen sa det ikke var noe vits med time før, så fremt jeg ikke hadde noe plager.
 
Jeg skal i uke 8+6, men her i kommunen er alt via jordmor. Så skal ikke til legen å ta blodprøver før senere tror jeg.

Har bestilt tidlig ul 7+3

Synes jeg fikk veldig lite informasjon når jeg ringte å bestilte jm-time..skulle nesten tro det var vanlig å hvertfall informere om folat og matportalen.no når man ringer å er førstegangs? =) Fikk dere noe informasjon?

 
jeg fikk spørsmål om jeg brukte folat, ellers fill jeg ingen informasjon. Matportalen, hva brukes den til?
 
Kan jeg spørre hvorfor så mange av dere skal ha tidlig UL? Er det noe medisinsk grunn, eller har dere bare lyst? 
Jeg syns det er så lenge å vente til ordinær ul, men har ingen grunn til å skulle få tidlig heller.
 


gull nr.3 skrev:
Kan jeg spørre hvorfor så mange av dere skal ha tidlig UL? Er det noe medisinsk grunn, eller har dere bare lyst? 
Jeg syns det er så lenge å vente til ordinær ul, men har ingen grunn til å skulle få tidlig heller.

ingen medisinsk grunn her. er bare noe jeg syntes burde være gratis for alle. det er en belastning for oss kvinnene å være gravid uten å vite at alt står bra til helt til uke 18-20.

Så i forrige svangerskap hadde vi tidlig UL i uke 11, fikk se og høre hjertet slå, fikk bekrefte at alt var helt fint med fosteret og etterpå kunne vi slippe nyheten! det var deilig å vite at alt var slik det skal være før allemann fikk vite om det.

her koster det nesten en tusen lapp for å gjøre det, men det er absolutt verdt det!

 


gull nr.3 skrev:
Kan jeg spørre hvorfor så mange av dere skal ha tidlig UL? Er det noe medisinsk grunn, eller har dere bare lyst? 
Jeg syns det er så lenge å vente til ordinær ul, men har ingen grunn til å skulle få tidlig heller.


Vi skal ha privat i uke 7+3 og 11+3. Ingen medisinske grunner men:

Uke 7 er fordi vi skal besøke svigers som bor langt unna, og vil gjerne fortelle det til de face to face..så da er det greit å vite at det er liv først..

Uke 11 er fordi vi ønsker å vite at barnet er friskt før vi offentliggjør nyheten =)

Når jeg bestilte time til uke 11 sa sekretæren at jeg kunne ringe legen og be om henvisning, selv om det ikke var noen medisinsk grunn. Legene var så forskjellig i synet sitt, men som oftest gikk det greit å bare ta en tlf å spørre.
 
Jeg var hos legen denne uken på mandag, da var jeg 5 + 2, skal til jordmor i uke 7. 
Flere grunner til at jeg gjør dette tidlig, for det første er dette mitt første svangerskap og jeg har minst en million spørsmål :-) For det andre reiser jeg til Tyrkia for å være sammen med barnefaren fra jeg er i uke 8 til uke 11. Greit å få snakket med bare lege og jordmor før denne reisen, slik at jeg føler meg litt tryggere :-)
 
Hei Heidi!
Jeg bestilte meg legetime idag jeg, håper å få time da når jeg er ca. 7 uker. Det er sikkert litt tidlig, men jeg har hatt en tøff vinter og formen har ikke vært så bra. Så tenker det kan være greit. Ser vi har termin veldig likt :)

Hvordan får man tildlig UL, hvor henvende seg? Jeg ønsker også det nemlig.. 
 
Du må ta kontakt med en privat klinikk i området der du bor. Jeg fant klinikkene ved hjelp av google. Kan vær lurt å google de enkelte klinikkene etterpå, bare for å se om folk flest er fornøyd med resultatet eller ikke =)
 
Back
Topp