Når har de feber?

Det kommer jo an på hva som er den normale tempen til barnet det! Marcus har 36.7 som normal temp, så om han har over 37, vil jeg si han har feber. (Men jeg ville ikke gitt han paracet før han var utilpass!)

her får eldstemann febernedsettende ved 39 i feber... minsten har sluppet det til nå... [:)]

har vært en del på sykehuset med min lille skatt fordi han har bronkiolitt..og legene der mener at små barn ikke har feber før de har 38..men jeg har alltid trodd at 37,5 var feber..

ORIGINAL: Solvit

Ola har normal temp på 37,5 han.

Det er derfor jeg mener man skal måle normaltempen på alle, for den er veldig ulik![;)] (Jeg gir ikke febernedsettende før de virkelig trenger det!Gir en det med en gang, tror jeg ikke de blir "herdet"!)

ORIGINAL: brummemor

Det er derfor jeg mener man skal måle normaltempen på alle, for den er veldig ulik![;)] (Jeg gir ikke febernedsettende før de virkelig trenger det!Gir en det med en gang, tror jeg ikke de blir "herdet"!)

feber er jo egentlig en bra ting som tar knekken på bakterier osv..så dersom den ikke blir før høy så er den bare bra å ha..

Jeg gir ikke febernedsettende før tp er over 38.5 og barnet er påvirka. dvs slapp,trøtt.liten matlyst osv..
De små reagere jo ikke likt som oss på feber. Får jeg 38,5 blir jeg sengeliggende..

Sebastian har normaltemp på 37,6. [;)] Tempen min må være feil for jeg får bare 33, et eller annet[8|] [:D]

jeg har normal temp på 36, så hvis den stiger bittelitt så er jeg "kjempesyk" føler jeg... da går jeg ned for telling... [&:]

ORIGINAL: brummemor

helt enig!! Nate har normaltemp på 36,5. Men når det er sagt, legevakten bryr seg nada om normaltempen, er det ikke over 38 er det ikke feber på disse små sier de (feber er 1 grad over normal, sånn per def. og normal er 37 grader ferdig med den saken).

Back
Topp